ÅF får order från Volvo Cars

För mer information:

Per Magnusson, Divisionschef Division Industry, +46 70 676 64 26
Jan-Ola Andersson, Vice Divisionschef Division Industry, +46 70 379 14 69

ÅF har tecknat ytterligare ett avtal med Volvo Car Corporation. Ordern handlar främst om robotbaserad automation, som är ett av ÅFs starkaste kompetensområden inom bilindustrin.

För ÅF innebär avtalet att utveckla och leverera ett antal högautomatiserade produktionslinjer för Volvo Car Corporation.

Projektet genomförs till största delen från ÅFs kontor i Olofström.

- ÅF har gjort sig kända för att vara kreativa och innovativa inom integration av robotbaserad automation, med en återkommande kundbas som vet att de har nytta av våra expertkunskaper, säger Per Magnusson, chef för division Industry, med cirka
3 500 ingenjörer.

Corporate Communication
ÅF AB

ÅF är ett ingenjörs- och konsultföretag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Sedan 1895 har vi bidragit till våra kunders utveckling och framgång. Genom att kombinera olika teknikområden och kompetenser skapar vi lönsamma, innovativa och hållbara lösningar för en bättre framtid. Vår bas är i Europa men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.

ÅF - Innovation by experience