Inbjudan till pressträff och ceremoni den 23 januari 2008 - Utmärkelsen Svensk Kvalitet 2007

Report this content

AFA Försäkring har av Institutet för Kvalitetsutveckling (SIQ) tilldelats Utmärkelsen Svensk Kvalitet 2007. Vid en ceremoni på AFA Försäkring kommer utmärkelsen att överlämnas av H.M. Konungen.

Domarkommitténs motivering lyder:

AFA Försäkring bedriver i samverkan med sina kunder och huvudmän en välplanerad verksamhet med genomgående välgrundade och systematiska angreppssätt. Inom relevanta områden av verksamheten utformas, leds och förbättras processerna kontinuerligt. Detta leder till, såväl hög flexibilitet i bemötande av kundens krav, som stabilitet i ekonomi och samhälle. Processernas godhet bekräftas av uppnådda resultat.

En engagerad ledning utarbetar gemensamt med alla medarbetare verksamhetsplaner och förankrar dem på alla nivåer.

AFA Försäkring tjänar som ett gott föredöme för systematisk verksamhetsutveckling och har gjort sig väl förtjänt av Utmärkelsen Svensk Kvalitet.

Vid en pressträff på AFA Försäkring inför ceremonin medverkar Bertil Jonsson (AFA-bolagens styrelseordförande), Torgny Wännström (VD inom AFA Försäkring), Jan Stenberg (domarkommitténs ordförande), Sven-Christer Nilsson (SIQ:s styrelseordförande), Jerry Karlsson (SIQ:s VD), Barbro Gälldin-Holmberg (projektledare för Utmärkelsen Svensk Kvalitet) Wanja Lundby-Wedin (LO:s ordförande) samt Urban Bäckström (VD för Svenskt Näringsliv).

Pressträffen inleds klockan 09:00 och beräknas pågå i ca 45 minuter. Kaffe och smörgås serveras från klockan 08:30.

Ceremonin där H.M. Konungen överlämnar Utmärkelsen Svensk Kvalitet till AFA Försäkrings VD och styrelseordförande inleds klockan 10:45.

Adress: AFA Försäkring, Klara Södra Kyrkogata 18.

Medtag presslegitimation!

Ytterligare information lämnas av:
Jerry Karlsson, SIQ, telefon 031 723 17 06
Lars Baltzari, AFA Försäkring, telefon 08 696 40 23