AFA Fastigheter hyr ut ca 1 500 kvm butiksyta i Sergel Nova till Intersport

Hörnet Drottninggatan – Klarabergsgatan är kanske ett av Sveriges mest centrala lägen och definitivt ett av Stockholm Citys bästa affärslägen. I höst öppnar INTERSPORT en ny butik på den eftertraktade adressen.

– Intresset för lokalen har varit stort men valet av INTERSPORT som hyresgäst och det nya konceptet känns helt rätt. Vi är mycket glada över att kunna hälsa INTERSPORT välkomna till huset, säger Henrik Olmér på AFA Fastigheter.

INTERSPORTs nya flagshipstore kommer att vara en betydelsefull och avgörande pusselbit för att säkra företagets positionering i framtidens handel. Företagets satsningar på en köpupplevelse i världsklass och att vara en omnikanal ges här nya möjligheter. Den toppmoderna mötesplatsen, med en förhyrd yta om hela 1 500 m² och en butik fördelat på två våningar, kommer inte att sakna något. Med maximerat sortiment, ett visuellt utryck och en butiksuppbyggnad planerat in i minsta detalj och det nya konceptets alla innovativa digitala lösningar.

– Vi ges här alla möjligheter att skapa en riktigt inspirerande försäljningsyta. Det här kommer utan tvekan vara nordens fräschaste sportbutik när vi slår upp dörrarna till hösten. Här finns alla delar som krävs i konceptet som gör oss till sportbranschens ledande omnikanal retailer i Sverige, säger Marcus Wibergh, VD INTERSPORT.

Mer information.
Henrik Olmér, Förvaltare, AFA Fastigheter, 08-696 47 95, henrik.olmer@afafastigheter.se
Erika Wallner, Uthyrningsansvarig, AFA Fastigheter, 08-696 43 10, erika.wallner@afafastigheter.se
Marcus Wibergh, VD INTERSPORT, 0733-23 18 00, marcus.wiberg@intersport.se

INTERSPORT är världens största sportkedja med fler än 5 500 butiker i 44 länder. I Sverige har
INTERSPORT över 100 butiker inklusive e-handel, intersport.se, och är den ledande omnikanalåterförsäljaren
inom sport.

AFA Fastigheter äger, förvaltar och utvecklar kontors- hotell- och bostadsfastigheter – främst i
Stockholm, Göteborg och Malmö. I Stockholms innerstad är vi en av de större fastighetsägarna vad
gäller kommersiella lokaler. Fastighetsbeståndet består av cirka 400 000 kvm till ett värde av cirka 36,5
miljarder SEK. AFA Fastigheter är en del av kapitalförvaltningen på AFA Försäkring.
www.afafastigheter.se
www.sergelnova.se

Om AFA Försäkring: 9 av 10 är försäkrade genom jobbet. AFA Försäkring ger trygghet och ekonomiskt stöd vid sjukdom, arbetsskada, arbetsbrist, dödsfall och föräldraledighet. Våra försäkringar är bestämda i kollektivavtal mellan arbetsmarknadens parter och vi försäkrar människor i privat näringsliv, kommuner, landsting och regioner. AFA Försäkring drivs utan vinstsyfte och förvaltar cirka 200 miljarder kronor. En viktig del av vår verksamhet är att stödja forskning och projekt som aktivt syftar till att förbättra arbetsmiljön. AFA Försäkring har cirka 650 medarbetare och ägs av Svenskt Näringsliv, LO och PTK. www.afaforsakring.se