Anders Moberg ny VD i AFA Försäkring

Anders Moberg har utsetts till ny verkställande direktör inom AFA Försäkring efter Maj-Charlotte Wallin. Anders Moberg är 52 år och är idag VD för Collectum AB. Tidigare har Anders Moberg bland annat arbetat som administrativ chef i Trygg-Hansa och vice VD/administrativ chef i Holmia Försäkringar.

- Vi är glada att Anders Moberg blir ny VD , säger Anitra Steen, styrelseordförande för AFA Försäkring. Hans goda ledarskap och mångåriga erfarenheter från försäkring och ekonomi kommer vara värdefull för AFA Försäkrings framtida utveckling.

- AFA Försäkring har en viktig roll på svensk arbetsmarknad, säger Anders Moberg.
Jag ser fram emot att leda detta arbete som handlar om att ge ökad trygghet för många människor på svenska arbetsplatser genom de kollektivavtalade försäkringarna.

AFA Försäkring är det gemensamma namnet för de tre försäkringsföretagen AFA Sjukförsäkring, AFA Trygghetsförsäkring och AFA Livförsäkring. Företagen ägs av Svenskt Näringsliv, LO och PTK.

Bild på Anders Moberg: www.afaforsakring.se/press

Anitra Steen, styrelseordförande, AFA Försäkring, 070-3540054
Rolf Eriksson, presschef, AFA Försäkring, 0708-939577

AFA Försäkring ger trygghet och ekonomiskt stöd vid sjukdom, arbetsskada, arbetsbrist, dödsfall och föräldraledighet. Våra försäkringar är bestämda i kollektivavtal mellan arbetsmarknadens parter. Vi försäkrar drygt fyra miljoner människor i privat näringsliv, kommuner, landsting och regioner och förvaltar cirka 200 miljarder kronor. En viktig del av vår verksamhet är att stödja forskning och projekt som aktivt syftar till att förbättra arbetsmiljön. AFA Försäkring har cirka 500 medarbetare och ägs av Svenskt Näringsliv, LO och PTK.