Arbetsgivarringar – den saknade länken i rehabkedjan?

VINNOVA har på regeringens uppdrag analyserat arbetsgivarringarnas verksamhet och hur de skulle kunna vidareutveckla sitt arbetssätt. En helt ny rapport som sammanfattar ett tiotal forskningsprojekt visar att samverkan mellan företag i arbetsgivarringar stärker rehabprocessen. Arbetsgivarringarna saknar idag stöd i lagstiftningen eller i avtal mellan parterna och för att arbetsgivarringarna ska lyckas krävs förändringar i regelverket för sjukskrivna och ekonomiskt stöd. Det menar professor Casten von Otter som skrivit rapporten. Välkommen till ett seminarium där Casten von Otter presenterar rapporten Tid: Onsdagen den 17 mars kl. 09.00-11.00 ca Kaffe och smörgås serveras från kl. 08.30 Plats: Klara Södra Kyrkogata 18, Hörsalen Media hälsas välkomna att deltaga i seminariet Anmälan till rolf.eriksson@afaforsakring.se senast 16 mars Läs rapporten ”Arbetsgivarringar: samverkan, stöd, rörlighet och rehabilitering”