Suntliv.nu-priset – nytt arbetsmiljöpris på 50.000 kronor till arbetsplats inom kommuner och landsting

För att uppmärksamma de goda och viktiga insatser som görs inom arbetsmiljöområdet i kommuner och landsting instiftar parterna bakom 10-årsjubilerande webbplatsen Suntliv.nu ett pris på 50.000 kr.

Priset ska gå till en arbetsplats inom en kommun, ett landsting eller en region, där ett gott arbetsmiljösamarbete har lett till något nytt, viktigt, roligt. Prispengarna på 50 000 kronor ska användas till något som kommer alla anställda på arbetsplatsen till godo.

De fem arbetsplatser som går till final får skicka tre representanter till det stora arbetsmiljöeventet Gilla Jobbet på Stockholmsmässan den 24–25 oktober. Där kommer priset att delas ut av representanter för fackförbund och arbetsgivare.

Detta är juryn för Suntliv.nu– priset:

• Agneta Jöhnk, Sveriges Kommuner och Landsting
  • Britt-Inger Kajnäs, Sveriges Kommuner och Landsting
  • Lenita Granlund, Svenska Kommunalarbetareförbundet
  • Eva Fagerberg, Offentliganställdas Förhandlingsråd
  • Maj-Charlotte Wallin, AFA Försäkring

Juryn välkomnar förslag till arbetsplatser och det är öppet för alla att nominera kandidater, via www.suntliv.nu. Mer information om priset och hur man nominerar finns här.

Webbplatsen Suntliv.nu ger kunskap, stöd och inspiration till alla inom kommuner och landsting som vill förbättra sin arbetsmiljö, livsstil och hälsa. Suntliv.nu drivs sedan 2002 av AFA Försäkring på uppdrag av Sveriges Kommuner och Landsting och de fackliga organisationerna i samverkan. För att fira webbplatsens tioårsjubiléum instiftar uppdragsgivarna Suntliv.nu–priset, som uppmärksammar de goda och viktiga insatser som görs inom arbetsmiljöområdet i kommuner och landsting.

Kontaktpersoner:
Mats Stenberg, representant för Sveriges kommuner och landsting i Suntliv.nu:s styrgrupp, mats.stenberg@skl.se, 08- 452 75 61
Christina Pettersson, representant för fackliga organisationer i samverkan i Suntliv.nu:s styrgrupp, christina.pettersson@ofr.se, 08-782 93 80
Mats Utbult, Suntliv.nu:s redaktion, mats.utbult@afaforsakring.se, 0767– 209 169

Mer information om arbetsmiljöeventet Gilla Jobbet:
www.gillajobbet.se