Flaggningsmeddelande Innate Pharmaceuticals

Affärsstrategerna har köpt 7 156 110 aktier för 16,1 mkr i Innate Pharmaceuticals i den nyss avslutade emissionen, som blev övertecknad. Affärsstrategerna blir därmed bolagets störste ägare med 30,5 procent av kapital och röster. Innate Pharmaceuticals är sedan 2004 noterat på Aktietorget. Innate Pharmaceuticals utvecklar antibakteriella läkemedel mot infektionssjukdomar. Läkemedlen kan bli ett komplement till dagens antibiotika och minska risken för resistensutveckling hos bakterier. Bolaget har tidigare, tillsammans med akademiska forskargrupper, fått totalt 33 mkr i forskningsanslag. Aktiemarknadsnämnden har medgivit undantag från budplikten för det fall att Affärsstrategernas aktieinnehav efter teckning av det garanterade beloppet överstiger 30 procent av aktierna och rösterna i Innate Pharmaceuticals, dock maximalt 40 procent av aktierna och rösterna. För ytterligare information kontakta: Claes-Göran Fridh, VD Affärsstrategerna AB, telefon 08-545 831 95 el. 0708-662 403