Ökat aktiekapital i Affärsstrategerna

Ytterligare en ägare har påkallat inlösen av 130 000 utestående optionsrätter 2003/2005 och tecknar 137 800 nyemitterade B-aktier. Aktiekapitalet i Affärsstrategerna kommer därigenom att öka med 206 700 kronor.

Efter emissionen kommer aktiekapitalet i Affärsstrategerna att uppgå till 63 734 335,50 kr och antalet aktier till 42 489 557, varav 1 500 000 A-aktier och 40 989 557 B-aktier. Antalet utestående optionsrätter 2003/2005 efter ovanstående inlösen är 3 460 000. Villkoren för optionsrätterna är: • Teckningskursen är 2,40 kronor per B-aktie • Varje option ger rätt att teckna 1,06 aktier • Teckningstiden är 1 januari 2004 – 30 september 2005 • Optionsrätterna är ej noterade • Vid full teckning av kvarvarande optionsrätter ökar antalet B-aktier med 3 667 600. För ytterligare information kontakta: Claes-Göran Fridh, VD Affärsstrategerna AB, telefon 08-545 831 95 el. 0708-662 403 Affärsstrategerna, som är noterade på Stockholmsbörsens O-lista, är ett venture capital-bolag som investerar kunskap och kapital i bolag med stora utvecklingsmöjligheter. Varje bolag ska ha stor tillväxt-potential och goda förutsättningar att bli ledande nischföretag. Ett prioriterat teknikområde är Life Science. Därutöver förvärvar Affärsstrategerna lönsamma och mogna företag i stabila branscher. Risken reduceras genom aktivt ägande och diversifiering. Affärsstrategerna är delägare i följande bolag: A3TL, AlphaHelix M.D., Innate Pharmaceuticals, Naty, Photometric, RaySearch Laboratories, Samba Sensors och Webupdate.