ÅF: Per Magnusson - ny divisionschef för ÅF-Benima

Per Magnusson - född 1954 - är utsedd till ny chef för division ÅF-Benima. Han inträder samtidigt i ÅFs koncernledning. Tidigare var Per affärsområdeschef samt ställföreträdande divisionschef för ÅF-Benima. Per Magnusson efterträder Tore Helgeson som lämnar uppdraget av privata skäl. Tore kommer att vara tjänstledig till och med april 2007. Per Magnusson har varit med och byggt upp Benima (förvärvat av ÅF i maj 2006) utifrån olika ledande befattningar sedan 1985. Dessförinnan var Per verksam inom annan konsultverksamhet och har även erfarenhet från ASEA i Västerås. Informationsavdelningen AB Ångpanneföreningen ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet. Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. Vi är även en ledande aktör inom kontroll och besiktning. ÅF har i dag 3500 medarbetare. Vår bas finns i Europa, men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.