AFRY en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare

Företag med ett tydligt hållbarhets- och samhällsfokus fortsätter att locka unga ingenjörer som vill vara med och påverka sin framtid. AFRY är ett av de företag som kommer högt upp på listan när både unga och mer erfarna akademiker får rangordna sina drömarbetsgivare.

Universums senaste undersökning där akademiker får ranka de mest attraktiva arbetsgivarna i Sverige visar att AFRY stärker sin attraktionskraft bland unga yrkesverksamma civilingenjörer. I årets undersökning landar AFRY på plats tre när unga yrkesverksamma högskoleingenjörer rangordnar drömarbetsgivare och på en åttonde plats bland unga yrkesverksamma civilingenjörer.

I samma undersökning rankas AFRY bäst i branschen bland ingenjörer som har 9 års erfarenhet eller mer. Undersökningen visar att företag med ett tydligt hållbarhets- och samhällsfokus lockar ingenjörer, och de värderar innovativa varumärken högt. Värderingar som går i linje med AFRY’s mission att accelerera omställningen till ett hållbart samhälle.

– Vi ser en otrolig mångfald av kompetenta yrkesverksamma ingenjörer som vill vara med och skapa ett mer hållbart samhälle, och den kompetensen behövs nu mer än någonsin. Vi är stolta över att vi rankas högt som arbetsgivare och att många vill bidra till att accelerera omställningen i samhället tillsammans med oss och våra kunder, säger Jonas Gustavsson, vd för AFRY.

Om undersökningen

Universum genomför årliga undersökningar för att identifiera Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. År 2021 besvarades undersökningen av 16 627 yrkesverksamma akademiker. Karriärundersökningen är Sveriges största vad gäller antal svarande, och även den mest omfattande.

Undersökningen hittar du här: https://universumglobal.com/se/ranking-professionals-2021/

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Louise Gyll, Global presschef
070–5151209, louise.gyll@afry.com

AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.

Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.