AFRY publicerar års- och hållbarhetsredovisningen för 2022

AFRY har idag publicerat års- och hållbarhetsredovisningen för 2022 och den finns nu tillgänglig på företagets webbplats afry.com

I denna presenteras bolagets resultat under året, hållbarhetsarbete samt uppdaterad affärsstrategi. Strategin är uppbyggd kring sex strategiska områden som visar riktningen för våra divisioner och även hur vi bygger långsiktigt värde genom att fokusera på kunder, medarbetare och operational excellence.

Jag är stolt över hur vi på AFRY har navigerat under året och samtidigt stärkt vår operationella verksamhet. Vi levererade en stark organisk tillväxt med en fortsatt hög efterfrågan inom framförallt våra industri- och energisegment, ett förbättrat operativt resultat, genomförde vårt kostnadsprogram och fortsatte att investera i vår systemplattform”, säger Jonas Gustavsson, VD och koncernchef AFRY.

För mer information, kontakta:

Ebba Vassallo, Investor Relations 070 471 81 98

Denna information är sådan information som AFRY AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 3 april 2023, kl 09.00.

AFRY AB (publ.)
Frösundaleden 2
169 99 Stockholm, Sverige
Tfn 010-505 00 00
Säte i Stockholm
Org.nr 556120-6474
Moms: SE556120647401
afry.com

AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning för att accelerera omställningen till ett mer hållbart samhälle. Vi är 19 000 hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden, en nettoomsättning på 24 miljarder och är noterade på Nasdaq Stockholm.