• Aftonbladet/

Aftonbladet och Sörmlands Media inleder samarbete – erbjuder prenumeration på Aftonbladets TV-bilaga

Genom ett unikt samarbete mellan Aftonbladet och Sörmlands Media får nu Aftonbladets TV-bilaga en helt ny prenumererande läsekrets. Med start på måndag erbjuds prenumeranter på Sörmlands Medias tidningar möjlighet att få Aftonbladet TV direkt i brevlådan.

Att bilagan Aftonbladet TV nu erbjuds som prenumererad tidning är resultatet av ett samarbete mellan Aftonbladet och mediakoncernen Sörmlands Media.

– Det är oerhört roligt och spännande att vi lyckas hitta nya områden och konstellationer där vi kan jobba ihop för att både stärka våra erbjudanden och våra affärer. Att hitta nya samarbeten är en viktig väg för att möta de utmaningar tidningsmarknaden står inför, säger Erika Scott, Printchef Magasin på Aftonbladet.

Från och med den 9 oktober öppnas möjligheten för prenumeranterna på Sörmland Medias tidningar – Eskilstuna-Kuriren, Strengnäs Tidning, Södermanlands Nyheter och Katrineholms-Kuriren – att få Aftonbladets tv-bilaga, Aftonbladet TV, levererad direkt i brevlådan tillsammans med morgontidningen. Priset för prenumeranter är 11 kronor per nummer, mot 13 i butik.

– Att titta på tv är engagerande, underhållande och avkopplande. Det här samarbetet med Aftonbladet gör det enklare för våra läsare att hitta de riktiga pärlorna i kanaldjungeln. Det är ett samarbete där alla är vinnare, säger Jenny Hoflund Bergvall, privatmarknadschef och tf företagsmarknadschef på Sörmlands Media.

Aftonbladet TV är en av Sveriges mest lästa tv-guider med en räckvidd på 209 000 läsare (Orvesto Konsument 2017:1). Tidningen kommer ut en gång i veckan och innehåller programtips, fylliga reportage, intervjuer med populära tv-profiler och tydliga tablåer som gör det enkelt att överblicka veckans tv-utbud.

Erika Scott, printchef magasin Aftonbladet. Tel: 072-241 54 54. E-post: erika.scott@aftonbladet.se.
Jenny Hoflund Bergvall, privatmarknadschef, tf företagsmarknadschef Sörmlands Media. Tel: 070-219 26 39. E-post: jenny.hoflund-bergvall@sormlandsmedia.se.
Fredrik Lindén, informationsdirektör Schibsted Sverige. Tel: 070-667 00 82. E-post: fredrik.linden@schibsted.se.

Aftonbladet är Sveriges största nyhetskälla med 3,5 miljoner dagliga läsare och besökare. Aftonbladet finns på mobila plattformar, på webben, i TV online och som papperstidning. Aftonbladet ägs av mediekoncer-nen Schibsted Media Group (91 procent) och Landsorganisationen, LO, (9 procent). Aftonbladet har ca 350 anställda. Omsättningen 2016 var 1,9 miljarder kronor och vinsten 236 miljoner kronor.