Aftonbladet och Sörmlands Media utökar samarbete inom distribution

Distributionssamarbetet mellan Aftonbladet och Sörmlands Media växer. De sörmländska tidningarnas prenumeranter kan nu – utöver Aftonbladet TV – också få Aftonbladets korsordsbilaga i brevlådan.
– På Aftonbladet har vi jobbat aktivt för att knyta till oss partners inom andra koncerner och förlag och att Sörmlands Media vill bredda samarbetet är både hedrande och spännande, säger Erika Scott, Printchef Magasin på Aftonbladet

Samarbetet mellan Aftonbladet och Sörmlands Media som inleddes i september innebar att Aftonbladet TV för första gången kunde erbjudas som prenumererad tidning, dessutom till ett lägre pris än i butik.

– Gensvaret från våra kunder har varit positivt. Därför är det jättekul att utöka erbjudandet med Aftonbladet Kryss & Quiz. Vi tror att det finns ett stort intresse för att prenumerera på korsordsbilagan till ett förmånligt pris, säger Sörmlands Medias privatmarknadschef Jenny Hoflund-Bergvall.

Från och med den 9 januari får prenumeranterna på Eskilstuna-Kuriren, Strengnäs Tidning, Södermanlands Nyheter och Katrineholms-Kuriren möjlighet att få Aftonbladet Kryss & Quiz levererad direkt i brevlådan tillsammans med morgontidningen. Priset för prenumeranter är 19 kronor mot 25-29 kronor i butik.

Aftonbladet Kryss & Quiz har en räckvidd på 94 000 läsare per vecka (Orvesto Konsument 2017:2). Tidningen kommer ut en gång i veckan och innehåller kryss, knåp och frågesport producerat av Sveriges bästa konstruktörer.

Erika Scott, printchef Magasin Aftonbladet.  Tel: 072-241 54 54. E-post: erika.scott@aftonbladet.se.
Jenny Hoflund Bergvall, privatmarknadschef, tf företagsmarknadschef Sörmlands Media. Tel: 070-219 26 39. E-post: jenny.hoflund-bergvall@sormlandsmedia.se.
Fredrik Lindén, informationsdirektör Schibsted Sverige. Tel: 070-667 00 82. E-post: fredrik.linden@schibsted.se.

Aftonbladet är Sveriges största nyhetskälla med 3,5 miljoner dagliga läsare och besökare. Aftonbladet finns på mobila plattformar, på webben, i TV online och som papperstidning. Aftonbladet ägs av mediekoncernen Schibsted Media Group (91 procent) och Landsorganisationen, LO, (9 procent). Aftonbladet har ca 350 anställda. Omsättningen 2016 var 1,9 miljarder kronor och vinsten 236 miljoner kronor.