Aftonbladet TV gör programserie med världsberömda Youtube-stjärnorna SkillTwins

Aftonbladet TV spelar in en programserie om de svenska succétvillingarna SkillTwins, kända över hela världen för sin Youtube-kanal med makalösa fotbolls- och freestyletricks. Serien speglar brödernas spännande liv i sex avsnitt.
– De här otroligt härliga killarna har på kort tid blivit världsstjärnor tack vare sin extrema bolltalang. Det är roligt att ge våra tittare en möjlighet att lära känna dem, både privat och i deras speciella arbete, säger Henry Chu, exekutiv producent Aftonbladet TV.

Livet som SkillTwins berättar historien om 19-åriga Jakob och Josef El-Zein från Västerås, som erövrat både internationell och svensk publik med sina bollkonster. De har på kort tid fått fler än 1,6 miljoner följare på sin Youtube-kanal, med över 120 miljoner visningar. De har också 1,2 miljoner följare på Instagram och nästan 600 000 på Facebook.

De har mött – och dribblat bort – tyske världsmästaren Mesut Özil och andra internationella fotbollsstjärnor, imponerat på mästartränaren Pep Guardiola och uppmärksammats av Neymar, Barcelonas och brasilianska landslagets världsstjärna.

I serien får tittarna komma inpå bröderna i deras unika liv som kretsar kring resor världen runt, inspelning av Youtube-innehåll och möten med fotbollens världsstjärnor, men som också innehåller en vardag med familj och vänner.

– Vi hoppas att tv-programmen kommer att visa att det inte finns några genvägar för den som vill nå framgång, utan att det är hårt arbete som krävs. Vi vill inspirera våra fans till att våga satsa på att lyckas och gärna bli bra förebilder för andra, säger Jakob El-Zein.

– Och så vill vi visa att vi, mitt i vår framgång, är ödmjuka killar med fötterna på jorden, säger Josef.

Programmen om SkillTwins blir 10-15 minuter långa och sänds i Aftonbladet TV i vår. Serien produceras inom ramen för ungdomssatsningen Aftonbladet Boom. Producent är Emma Fägerwall.

Henry Chu, ekekutiv producent Aftonbladet TV. Tel:  070-162 91 88. E-post: henry.chu@aftonbladet.se.

Fredrik Lindén, informationsdirektör Schibsted Sverige. Tel: 070-667 00 82. E-post: fredrik.linden@schibsted.se.

Aftonbladet är Sveriges största nyhetskälla med över 3 miljoner dagliga läsare och besökare. Aftonbladet är störst i alla kanaler – betald papperstidning, webb och mobil. Aftonbladet ägs av mediekoncernen Schibsted Media Group (91 procent) och Landsorganisationen, LO, (9 procent). Aftonbladet har ca 350 anställda. Omsättningen 2014 var 2,0 miljarder kronor och vinsten 237 miljoner kronor.