• Aftonbladet/

Aftonbladet TV sänder den kompletta debatten om EU-valet – välkommen till Partiprogrammet på onsdag

Onsdagen den 21 maj sänder Aftonbladet TV och Partiprogrammet den första EU-valdebatten med samtliga toppkandidater, inklusive representanter för SD och FI.
– Valet till EU-parlamentet uppfattas av många som diffust och lite tråkigt. Vi vill göra frågorna konkreta och tydliggöra skiljelinjerna mellan de olika kandidaterna, säger programledaren Karin Magnusson.

EU-valdebatten kommer att ta upp ämnen som speciellt intresserar unga väljare. För att kvalitetssäkra urvalet används Aftonbladets och undersökningsföretaget Inizios gemensamma opinionsundersökningar, “Sverige tycker”. Debatten sänds förutom live på Aftonbladet TV också på YouTube.

Deltagare i debatten är Gunnar Hökmark (M), Marita Ulvskog (S), Marit Paulsen (FP), Peter Eriksson (MP), Kent Johansson (C), Malin Björk (V), Lars Adaktusson (KD), Christian Engström (PP), Peter Lundgren (SD) och Soraya Post (FI). Debatten leds av Partiprogrammets programledare Karin Magnusson och Behrang Miri.

Partiprogrammet sänds som vanligt från Hotell Scandic Grand Central i Stockholm, med start klockan 19.00. Redan 18.30 sänds kortintervjuer med kandidaterna och uppsnack med Aftonbladets Lena Mellin. Den inledande sändningen leds av Aftonbladets politiska reporter Malvina Britts.

Musikgäst är Martin Stenmarck.

Välkommen på after work med debatt och underhållning från klockan 18.00. Åldersgräns: 20 år. Adress: Kungsgatan 70, Stockholm.

Karin Magnusson
, programledare Partiprogrammet. Tel: 070–858 32 10. E-post: karin.magnusson@aftonbladet.se.

Lotta Folcker, producent Partiprogrammet. Tel: 073–640 13 12. E-post: lotta.folcker@aftonbladet.se.
Fredrik Lindén
, informationsdirektör Schibsted Sverige. Tel: 070–667 00 82.
E-post: fredrik.linden@schibsted.se.

Aftonbladet är Sveriges största nyhetskälla med över tre miljoner dagliga läsare och besökare. Aftonbladet är störst i alla kanaler – betald papperstidning, webb och mobil. Aftonbladet ägs av mediekoncernen Schibsted Media Group (91 procent) och Landsorganisationen, LO, (9 procent). Aftonbladet har ca 400 anställda. Omsättningen 2013 var 2,1 miljarder kronor och vinsten 283 miljoner kronor.