• Aftonbladet/

Annie Lööf gästar Partiprogrammet – välkommen till after work med politik, debatt och underhållning

Annie Lööf kommer till Partiprogrammet och pratar ungdomsarbetslöshet.
Onsdag den 2 april är det dags för sjunde avsnittet av Aftonbladet TV:s tittarsuccé.
Karin Magnusson och Behrang Miri med gäster bjuder på politik, debatt, underhållning och något att dricka. Välkommen på after work och var med under inspelningen.

Innehåll i veckans program:

Sorgen har inga färger
Nu förenas fotbollsfans mot våldet. Gustav Gelin (Bajen), Hamid Ershad Sarabi (Dif), Björn Enjebo (AIK).

"Vilken färg har dina bröstvårtor?"
Möt Fanna Ndow Norrby som startade kontot @svartkvinna och Mihae Roland som vill lyfta frågan om sexismen mot kvinnor med icke-vit bakgrund.

Hon vill sänka ungas löner
Näringsminister Annie Lööf (c) om ungdomsarbetslösheten.

Ny Pisa-undersökning: Hur ska svenska skolan räddas?

Debatt mellan Rossana Dinamarca (v) och Tomas Tobé (m)

Musik
Norges schlagerstjärna Tooji vill erövra Sverige.

På hyllan
När den farliga mördaren rymde larmade anstalten polisen via fax. Hanna Olsson och Amat Levin om veckans snackisar.

Partiprogrammet sänds live från Hotell Scandic Grand Central med start 19.00. Baren är öppen från 18.00. Åldersgräns: 20 år. Adress: Kungsgatan 70, Stockholm.

Lotta Folcker, producent. Telefon: 0736–40 13 12 E-post: lotta.folcker@aftonbladet.se.
Fredrik Lindén, informationschef. Telefon: 070–667 00 82. E-post: fredrik.linden@aftonbladet.se.

Aftonbladet är Sveriges största nyhetskälla med över tre miljoner dagliga läsare och besökare. Aftonbladet är störst i alla kanaler – betald papperstidning, webb och mobil. Aftonbladet ägs av mediekoncernen Schibsted Media Group (91 procent) och Landsorganisationen, LO, (9 procent). Aftonbladet har ca 400 anställda. Omsättningen 2013 var 2,1 miljarder kronor och vinsten 283 miljoner kronor.