Hannah Widell och Amanda Schulman gör livsstilsprojekt på aftonbladet.se

Den 1 februari är det premiär för ”C/O Hannah & Amanda” med systrarna Hannah Widell och Amanda Schulman. Med en sajt, bloggar och ett webbtv-program bjuder profilerna in publiken till sina hem och sina liv.
– Det här är första steget i ett chick lit-koncept som vi tror kan bli hur stort som helst, säger Anna Kult, Aftonbladets featurechef.

”C/O Hannah och Amanda” är från start en renodlad onlinesatsning som vänder sig till kvinnor i trettioårsåldern med familj. Fokus ligger på relationer, mat, mode och skönhet.

Sajten ”C/O Hannah & Amanda” blir ny hemvist för Amanda Schulmans succéblogg ”Oförnuft & känsla” som får sällskap av en ny blogg med Hannah Widell. Här kommer man också att kunna följa systrarnas twitterflöden och få tillgång till en hel del material från deras liv.

– Vi vill underhålla och engagera och hoppas att publiken ska känna igen sig i vår vardag. Mellan jobb och familjeplikter kämpar vi hårt för att ha det härligt, och vill inspirera andra att göra likadant, säger Amanda Schulman.

Ett bärande inslag i satsningen är webbtv-programmet ”Middag hos Hannah & Amanda”, där två kända gäster varje vecka blir bjudna på middag hemma hos någon av systrarna i Stockholm eller på deras gemensamma sommarställe på Gotland.

– Vi ska försöka skapa den perfekta middagen – med god mat, hög stämning och spännande samtal om allt mellan himmel och jord, säger Amanda Schulman.

Femton program spelas in och sänds under vintern och våren, med start ca 15 februari. Serien produceras av Hard Hat Media och projektledare på Aftonbladet är Nina Johansson. ”Middag hos Hannah & Amanda” sponsras av företagen Ellos, Danica och Mathem.

Anna Kult, featurechef. Tel: 070–774 63 36. E-post: anna.kult@aftonbladet.se
Amanda Schulman. Tel: 070–867 13 09. E-post: amanda@perfectdaymedia.se
Fredrik Lindén, informationschef. Tel: 070–667 00 82. E-post: fredrik.linden@aftonbladet.se

Aftonbladet är Sveriges största nyhetskälla med 2,5 miljoner dagliga läsare och besökare. Aftonbladet är störst i alla kanaler – betald papperstidning, webb och mobil. Aftonbladet ägs av mediekoncernen Schibsted Media Group (91 procent) och Landsorganisationen, LO, (9 procent). Aftonbladet har ca 400 anställda. Omsättningen 2010 var 2,4 miljarder kronor och vinsten 310 miljoner kronor.