Nya Partiprogrammet – liveshow med politik och underhållning

Partiprogrammet, Aftonbladets stora TV-satsning på politik, blir liveshow.
– Vi behövde växla upp under supervalåret, säger programledare Karin Magnusson. Allt är nytt. Vi ska nå en ny, bredare och yngre målgrupp. Vi har en ny sändningstid och en ny sändningsplats. För att jämföra med film: Gamla Partiprogrammet var en smal indiefilm, Supernya Partiprogrammet är en actionrulle.

Nya, Supernya, Partiprogrammet sänds live från Hotell Scandic Grand Central i Stockholm. Karin Magnusson har också fått en ny programledarkollega, Behrang Miri.

– Jag vill att Partiprogrammet ska bli ett forum för människor från många olika samhällsgrupper. Jag ser en generation av engagerade ungdomar som inte syns och hörs i media. Jag vill bidra till att deras frågor ställs och att de får vara med och debattera, säger Behrang Miri.

– Som artist och debattör kan Behrang tillföra programmet nya perspektiv. Han har en grym energi som vi tror kommer tilltala tittarna. Dessutom kan han sjunga och det kan inte Karin alls, säger programmets producent Lotta Folcker.

I programmen medverkar förutom ledande politiker också debattörer från andra delar av samhället, Aftonbladets politiske kommentator Lena Mellin – och artister. Premiärprogrammet gästas av bland andra Fredrik Reinfeldt och artisterna Cleo och Kristin Amparo. Programmet sänds onsdagar klockan 19 med start den 12 februari och 17 veckor framåt. Partiprogrammet kommer även att sändas från Almedalen och självklart också inför och under valspurten.

– Man kommer känna sig lite smartare och lite gladare efter att man sett det. Vi bjuder in tunga gäster och oväntade röster och hittar politiska vinklar på det som ligger i nyhetsflödet. Det blir ett roligt och vasst program om politik, säger Karin Magnusson.

Interaktionen med tittarna sköts av en redaktör som gör liveuppdateringar på aftonbladet.se (CoveritLive) och deltar i diskussioner i sociala medier.

Följ och gilla Partiprogrammet på:
Facebook: https://www.facebook.com/partiprogrammet
Twitter: https://twitter.com/partiprogrammet
Instagram: http://instagram.com/partiprogrammet
Twitter: #partiprogrammet

Lotta Folcker, producent. Telefon: 0736–40 13 12 E-post: lotta.folcker@aftonbladet.se.

Karin Magnusson, programledare. Telefon: 070–858 32 10. E-post: karin.magnusson@aftonbladet.se.
Behrang Miri, programledare. Telefon: 073–938 14 35. E-post: info@behrangmiri.com.
Fredrik Lindén, informationschef. Telefon: 070–667 00 82. E-post: fredrik.linden@aftonbladet.se.

Aftonbladet är Sveriges största nyhetskälla med 3 miljoner dagliga läsare och besökare. Aftonbladet är störst i alla kanaler – betald papperstidning, webb och mobil. Aftonbladet ägs av mediekoncernen Schibsted Media Group (91 procent) och Landsorganisationen, LO, (9 procent). Aftonbladet har ca 400 anställda. Omsättningen 2012 var 2,2 miljarder kronor och vinsten 312 miljoner kronor.