Nypremiär av ungdomssuccén Nästa nivå – musikeliten coachar nya artisttalanger

Den 10 november är det premiär för Aftonbladet Booms succéserie Nästa nivå i Aftonbladet TV. Det är fjärde året i rad som artister ur den svenska hip-hopeliten coachar nya talanger i starten av en musikkarriär.
Vi är jättestolta över att att kunna visa våra tittare en ny säsong av Nästa nivå. Det är otroligt kul att hjälpa till att lyfta fram duktiga talanger, säger Emma Fägervall, exekutiv producent Aftonbladet Boom.

I Nästa nivå hjälper etablerade artister nya talanger att ta stora steg i sin musikaliska och artistiska utveckling. Artister som Adam Tensta, Timbuktu, Maskinen, Sebbe Staxx, Medina, Salazar Brothers, Ison & Fille och Silvana Imam är bara några av de som sedan starten 2013 har hjälpt till att hitta och coacha nya talanger.

I år är det Elliphant, Sabina Ddumba, Chapee och Linda Pira som följer fyra unga talanger till Red Bull Studios i New York, där de spelar in varsin låt. Talangerna är Naod Gebreyohannes, 17, Maria Lindgren, 31, Patrik Olsson, 25, och Paul Adaman, 18. I samband med premiären släpper de varsin singel på Spotify med låtarna som spelats in i New York.

Nästa nivå presenteras i samarbete med Red Bull och produceras av Sto-Cph Produktion AB. Serien visas exklusivt av Aftonbladet TV fram till årsskiftet.

Nästa nivå produceras inom ramen för TV-satsningen Aftonbladet Boom som riktar

sig till tittare mellan 15 och 24 år. Sedan starten i december 2014 har Boom haft stora tittarframgångar med produktioner som Sweatshop, Life of Skilltwins och Spökspecial 1 och 2, de  senare med över två miljoner startade strömmar.

Det senaste halvåret har Boom fokuserat på virala produktioner. De mest uppmärksammade satsningarna Till dig som… och Inte ensam har tillsammans haft över åtta miljoner visningar på Facebook.

Mer information:

Emma Fägerwall,
exekutiv producent Aftonbladet Boom. Tel: 070-660 40 66. E-post: emma.fagerwall@aftonbladet.se.
Magnus Ringman, t f informationschef/stabschef Aftonbladet. Tel: 070-525 23 49. E-post: magnus.ringman@aftonbladet.se.