Pressmeddelande: Nypremiär för Schulman Show

Nypremiär för Schulman Show – största programsuccén någonsin är tillbaka

Den 30 april är det nypremiär för Schulman Show. Programmet, som i snitt haft 280 000 unika besökare per avsnitt, är Aftonbladets största program-succé genom tiderna. – Våren kommer att bjuda på allt från partiledare till världsstjärnor. Jag skulle bli förvånad om vi inte krossar 500 000-tittarvallen ganska snart, säger Alex Schulman, programledare.

Före detta höjdhopparen Patrik Sjöberg och tv-profilen Fredrik Wikingsson gästar det första programmet när Schulman Show är tillbaka med fem nya avsnitt i Aftonbladets webb-tv. Nytt för den här programomgången är panelen, vars medlemmar delvis har bytts ut och kommer att variera från vecka till vecka. Första veckan medverkar journalisten och författaren Hanna Hellquist. Aftonbladets musikrecensent Markus Larsson är kvar som fast panelmedlem.

– Vi har följt våra tittares önskemål och ger dem vad de vill ha, nämligen nya fräscha avsnitt av Schulman Show. Det är vi mycket glada och stolta över, säger Fredrik Lindén, programchef, Aftonbladet TV.

Underhållningsprogrammet Schulman Show, som sändes första gången i november 2009 och hittills visats i 15 avsnitt, har sedan premiären varit en tittar-succé. Med 280 000 unika besökare i genomsnitt per avsnitt och en toppnotering på närmare 500 000 unika besökare är Schulman Show den mest framgångsrika programserien i Aftonbladets tv-historia.

– Aftonbladet har länge varit störst på webb-tv och det är framför allt de traditionellt kortare inslagen som lockat storpublik. Det är intressant att konstatera att även längre format som Schulman Show fungerar så bra i webb-tv, säger Fredrik Lindén.

Alex Schulman, som jobbar med allt från radio och tv till blogg och film, rankar Schulman Show som nummer ett bland alla sina medieprojekt.

– Ingenting tillfredsställer mig så mycket som Schulman Show. Det är det i särklass roligaste jag någonsin gjort och jag är mycket stolt över att leda programmet, säger han.

Schulman Show produceras av Hard Hat Media. Producent är Calle Schulman.

För ytterligare information, kontakta: Alex Schulman, programledare. Tel: 073-507 35 53. E-post: alex.schulman@aftonbladet.se.
Fredrik Lindén, programchef Aftonbladet TV. Tel: 070-667 00 82. E-post: fredrik.linden@aftonbladet.se.
Nils Franchell, kommunikationschef. Tel: 070–676 26 94. E-post: nils.franchell@aftonbladet.se