Sofi Fahrman videobloggar i mobilen – ny prenumerationstjänst har premiär idag

I dag är det premiär för Sofi Fahrmans videoblogg. Den ger läsarna möjlighet att följa modeprofilens liv i rörlig bild direkt i mobilen.
Vi vet att våra läsare är mycket nyfikna på Sofi och hennes liv. Hennes videoblogg är ett perfekt sätt att testa en ny, spännande affärsmöjlighet, säger Marica Finnsiö, utvecklingschef Mobil.

Två gånger i veckan kommer Sofi Fahrman att publicera egna filmer från sitt privata och professionella liv i New York. Förutom att titta kan läsarna också svara genom att själva filma och skicka sina videor till Sofi.

– Jag är supertaggad och hoppas läsarna blir det också. Med videobloggen vill jag ge våra engagerade läsare unika inblickar i livet på Manhattan, säger Sofi Fahrman.

Videobloggen är en ny betaltjänst. Efter en första gratismånad kommer Sofi Fahrmans videoblogg att kosta prenumeranterna 19 kronor i månaden. Man löser sin prenumeration genom att anmäla sig och skriva in sitt mobilnummer på sofismode.se.

Videobloggen är Aftonbladets första i sitt slag. Erbjudandet är ett samarbete mellan Aftonbladet och IT-företaget Ironroad, och bygger på applikationen VMS, Video Message Service, som finns i både iPhone och Android-telefoner.

– Vi vet att Aftonbladets kunder är nyfikna och teknikvana. Vi hoppas att samarbetet leder till att Aftonbladet vill leverera ännu mer intressant innehåll via VMS, säger Christer Hernestig, VD på Ironroad Sweden.

Applikationen VMS finns att ladda ner på App Store och Android Market. Mer information om appen och Sofis videoblogg finns på sofismode.se.

Marica Finnsiö, utvecklingschef Mobil, Aftonbladet Telefon: 070–788 10 09. E-post: marica.finnsio@aftonbladet.se.
Fredrik Lindén, informationschef Aftonbladet. Telefon: 070–667 00 82. E-post: fredrik.linden@aftonbladet.se.
Christer Hernestig, vd Ironroad Sweden. Telefon: 073–230 73 00. E-post: christer.hernestig@ironroad.com.

Aftonbladet är Sveriges största nyhetskälla med 2,5 miljoner dagliga läsare och besökare. Aftonbladet är störst i alla kanaler – betald papperstidning, webb och mobil. Aftonbladet ägs av mediekoncernen Schibsted Media Group (91 procent) och Landsorganisationen, LO, (9 procent). Aftonbladet har ca 500 anställda, varav ca 300 journalister. Omsättningen 2010 var 2,4 miljarder kronor och vinsten 310 miljoner kronor.