• Aftonbladet/

Stefan Löfven gästar Partiprogrammet – välkommen till after work med politik, debatt och underhållning

Stefan Löfven kommer. Det gör väl du också?
Onsdag den 26 mars är det dags för sjätte avsnittet av nya Partiprogrammet.
Karin Magnusson och Behrang Miri med gäster bjuder på politik, debatt, underhållning och något att dricka. Välkommen på after work och var med under inspelningen.

Innehåll i veckans program:

Stefan Löfven
Socialdemokraternas partiledare Stefan Löfven kommer till partiprogrammet. Vad säger S-ledaren om vinster i välfärden? Dessutom quizzar vi statsministerkandidaten på hur mycket arbetare han egentligen är.

MUF-Kent och politisk paranoia
I kriget om Sverigebilden vill alla från höger till vänster göra popbandet Kent till sina. Varför? Och vilket är egentligen Sveriges mest paranoida riksdagsparti? Det reder våra experter Karin Pettersson, Aftonbladets politiska chefredaktör, och Sakine Madon, statsvetare och skribent, ut.

Bromance-tv
Berg och Meltzer i Amerika hånas för sin fnittriga framtoning, samtidigt som tv-tablån är överfylld av fnittriga killduos. Hur mycket bromance-tv tål Sverige? Aftonbladets tv-domare Fredrik Virtanen och tidigare Kanal 5-chefen Lars Beckung ger oss svaret.

Vågar man anmäla en våldtäkt?
Lovisa Nystrand var bara 14 år när hon våldtogs. Sara Stille var 13. Båda känner sig misstrodda av rättsväsendet. De är med oss i studion för att diskutera svårigheten med att bevisa en våldtäkt. Medverkar gör även Madeleine Leijonhuvud, professor i straffrätt.

På scen: State of Drama, kända från melodifestivalen, levererar skön rock.

Partiprogrammet sänds live från Hotell Scandic Grand Central med start 19.00. Baren är öppen från 18.00. Åldersgräns: 20 år. Adress: Kungsgatan 70, Stockholm.

Lotta Folcker,
producent. Telefon: 073–640 13 12 E-post: lotta.folcker@aftonbladet.se.
Fredrik Lindén
, informationschef. Telefon: 070–667 00 82. E-post: fredrik.linden@aftonbladet.se.

Aftonbladet är Sveriges största nyhetskälla med över tre miljoner dagliga läsare och besökare. Aftonbladet är störst i alla kanaler – betald papperstidning, webb och mobil. Aftonbladet ägs av mediekoncernen Schibsted Media Group (91 procent) och Landsorganisationen, LO, (9 procent). Aftonbladet har ca 400 anställda. Omsättningen 2013 var 2,1 miljarder kronor och vinsten 283 miljoner kronor.