Välkommen till after work med Partiprogrammet – dagsaktuell politik, debatt och underhållning

Imorgon, onsdag 27 augusti, är det dags för höstens tredje avsnitt av Partiprogrammet – det sista före den stora partiledardebatten online på måndag.
Karin Magnusson och Behrang Miri med gäster bjuder på politik, debatt, underhållning och något att dricka.
Välkommen på after work och var med under inspelningen.

Innehåll i veckans program:

Därför älskar feministerna Paradise Hotel
Trots tjatsex och stereotypa könsroller – unga feminister älskar skandalsåpan. Diskussion med Linnéa Wikblad (P3) och Gabriella Bark (Nyheter24).

Fajten om feminismen
Nu vill alla nå de feministiska väljarna. Toppolitikerna Gudrun Schyman (Fi) och Birgitta Ohlsson (Fp) gör upp om vem som står för den bästa feminismen.

Gräddfil till makten
Unga politiker lär sig bli proffskommunikatörer istället för proffspolitiker.
Michaela Möller, författare till boken Broilers, i debatt med Lorentz Tovatt, språkrör Grön Ungdom, och Oliver Rosengren, Muf.

Debatten du inte får missa
Jan Helin och Lena Mellin om Aftonbladets historiska partiledardebatt – debatten där de unga läsarna får sätta agendan.

Statsministern när kameran är av
Aftonbladets Pär Karlsson och Anette Holmqvist har tagit rygg på Fredrik Reinfeldt och Stefan Löfven.

Vresige Virtanen
Fredrik Virtanen gör comeback i Partiprogrammet – nu vresigare än någonsin.

Musik: Adam Tensta.

Partiprogrammet sänds live från Hotell Scandic Grand Central med start 19.00. Baren är öppen från 18.00. Adress: Kungsgatan 70, Stockholm. Åldersgräns: 20 år.

Lotta Folcker, producent. Telefon: 073–640 13 12 E-post: lotta.folcker@aftonbladet.se.
Fredrik Lindén, informationsdirektör Schibsted Sverige. Telefon: 070–667 00 82. E-post: fredrik.linden@schibsted.se.

Aftonbladet är Sveriges största nyhetskälla med över tre miljoner dagliga läsare och besökare. Aftonbladet är störst i alla kanaler – betald papperstidning, webb och mobil. Aftonbladet ägs av mediekoncernen Schibsted Media Group (91 procent) och Landsorganisationen, LO, (9 procent). Aftonbladet har ca 400 anställda. Omsättningen 2013 var 2,1 miljarder kronor och vinsten 283 miljoner kronor.