Välkommen till after work med Partiprogrammet – debatt med Anders Borg och Magdalena Andersson

Imorgon, onsdag 14 maj, är det dags för det tolfte avsnittet av nya Partiprogrammet.
Karin Magnusson och Behrang Miri med gäster bjuder på politik, debatt, underhållning och något att dricka. Välkommen på after work och var med under inspelningen.

Innehåll i veckans program:

Lönegap, bostadsbrist och ungdomsarbetslöshet. Vem löser det bäst?
Anders Borg (M) och Magdalena Andersson (S) i debatt.

Husby – ett år efter kravallerna
Murat Solmaz, Bana Bisrat, Fahd Luyombya och Lucia Ramírez Tuesta om livet i förorten när bränderna slocknat.

Vem ska rädda förorten?
Debatt mellan Lawen Redar (S) och Hanif Bali (M).

Fem saker du borde veta om EU – men inte vågar fråga om
Lena Mellin ger oss svaren.

Vad menar våra makthavare – egentligen?
Komikern Aron Flam reder ut.

Musik med Sa´ra Charismata.

Partiprogrammet sänds live från Hotell Scandic Grand Central med start 19.00. Baren är öppen från 18.00. Åldersgräns: 20 år. Adress: Kungsgatan 70, Stockholm.

Lotta Folcker, producent Partiprogrammet. Telefon: 073–640 13 12 E-post: lotta.folcker@aftonbladet.se.
Fredrik Lindén, informationsdirektör Schibsted Sverige. Telefon: 070–667 00 82. E-post: fredrik.linden@schibsted.se.

Aftonbladet är Sveriges största nyhetskälla med över tre miljoner dagliga läsare och besökare. Aftonbladet är störst i alla kanaler – betald papperstidning, webb och mobil. Aftonbladet ägs av mediekoncernen Schibsted Media Group (91 procent) och Landsorganisationen, LO, (9 procent). Aftonbladet har ca 400 anställda. Omsättningen 2013 var 2,1 miljarder kronor och vinsten 283 miljoner kronor.