AGAs testresultat av koldioxid

Report this content

AGAs TESTRESULTAT AV KOLDIOXID Den senaste veckan har massmedia rapporterat att Coca Cola tvingats dra tillbaka produkter i några europeiska länder. Orsaken har bl a påståtts vara höga halter av svavel i koldioxiden i Coca Colas produkter. AGA levererar koldioxid till Coca Colas fabrik i Antwerpen i Belgien. Noggranna analyser har visat att den av AGA levererade koldioxiden klarar de uppställda kvalitetskraven. De sedvanliga analyser som ingår i det kvalitetssäkringssystem som AGA följer har kompletterats för den aktuella perioden. Dessutom har analyser genomförts i produktion, distribution och i lagrings- tanken hos kunden, med speciell uppmärksamhet på svavelföreningar. AGA har på sin hemsida www.aga.com/CO2.htm publicerat en rapport som ger en överblick över händelseförloppet samt de viktigaste resultaten av AGAs undersökning. Undersökningsresultaten har överlämnats till berörda myndigheter i Belgien, Holland och Tyskland. För ytterligare information kontakta Maris Sedlenieks, Informationschef, telefon 08-731 1050. Lidingö den 22 juni 1999 AGA Aktiebolag (publ) Information ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/06/22/19990622BIT00050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/06/22/19990622BIT00050/bit0002.pdf