Bolagsstämma, 27 mars

AKTIEÄGARNA I AGA AKTIEBOLAG (publ) kallas härmed till ordinarie bolagsstämma måndagen den 27 mars 2000 kl 10.00 hos AGA Lidingö, Agavägen 1, Lidingö. Anmälan För att få deltaga i bolagsstämman skall aktieägare i eget namn vara införd i den utskrift av aktieboken som VPC gör den 17 mars 2000. Aktieägare med förvaltarregistrerade aktier måste därför låta registrera aktierna tillfälligt i eget namn hos VPC i god tid före den 17 mars 2000 för att få deltaga i stämman. Dessutom krävs att anmälan om deltagande är bolaget tillhanda senast torsdagen den 23 mars 2000 klockan 12.00. Anmälan görs under adress AGA AB, Legal, 181 81 Lidingö eller per telefon 08-731 1964, fax 08-731 0176. Aktieägare skall vid inträdet till bolagsstämman kunna styrka sin identitet med legitimation. Ärenden På bolagsstämman kommer följande ärenden att behandlas. 1. Bolagsstämmans öppnande. 2. Val av ordförande vid stämman. 3. Upprättande och godkännande av röstlängd. 4. Fastställande av dagordning. 5. Val av justeringsmän. 6. Fråga om stämman blivit behörigen sammankallad. 7. Framläggande av årsredovisning och revisionsberättelse samt koncernredovisning och koncernrevisionsberättelse. 8. Beslut a) om fastställande av resultaträkningen och balansräkningen samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen, b) om vinstdispositioner enligt den fastställda balansräkningen, c) om ansvarsfrihet åt styrelseledamöterna och verkställande direktören. 9. Bestämmande av antalet styrelseledamöter och styrelsesuppleanter. 10. Fastställande av arvoden åt de styrelseledamöter som väljs för tiden intill nästa ordinarie stämma och fastställande av arvoden åt revisorer som väljs för tiden intill nästa ordinarie stämma. 11. Val av styrelse. 12. Val av revisorer. 13. Bolagsstämmans avslutande. Utdelning Styrelsen föreslår att 3 kronor per aktie utdelas till aktieägarna. Som avstämningsdag för utdelning föreslås den 30 mars 2000. Beslutar stämman enligt förslaget beräknas utdelning komma att utsändas av VPC den 4 april 2000. Lidingö den 25 februari 2000 Styrelsen ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/25/20000225BIT00070/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/25/20000225BIT00070/bit0002.pdf