Agellis erhåller order från europeisk kund på moderniserad produkt

AGELLIS Group AB (publ), har erhållit en order på EMLI-T, ett instrument för mätning av stålnivån i gjutlådor från en europeisk kund. EMLI-T är baserad på produktplattformen EMLI-3, nyligen utvecklad av Agellis. Ordervärdet uppgår till ca 0,7 MSEK.

Agellis EMLI-T är en modernisering av en äldre version av ett instrument för mätning av stålnivån i gjutlådor. Lanseringen av EMLI-T och ordern visar att Agellis är väl positionerat som leverantör till den globala metallindustrin. Stål- och metallproducenter har stort förtroende för Agellis förmåga att utveckla robusta mätinstrument. Agellis produkter har stort värde för kunden och ger högre produktivitet, utbyte och kvalitet i processen.

”En modern version av vårt framgångsrika mätinstrument EMLI-T är efterlängtad. Vi har utvecklat produkten i nära samspel med industrin och därför kan vi presentera en första order på instrumentet i samband med lanseringen. Gemensamt för samtliga produkter vi arbetar med är att de svarar mot omedelbara behov hos våra kunder inom metallindustrin”, säger Mårten Öbrink, VD för Agellis.

Instrumentet levereras under första kvartalet och installeras under andra kvartalet 2008.

För ytterligare information:
Mårten Öbrink, VD, Agellis, tel. 046-101369, alt. mobil. 0733-170849