Agellis får order på drygt 1 MSEK för leverans till mexikanskt stålverk

AGELLIS Group, som utvecklar och säljer produkter och lösningar till den globala metallindustrin, har fått en order på drygt 1 MSEK för uppgradering av ett mätinstrument hos ett större mexikanskt stålverk

Instrumentet, ett EMLI SIL instrument, används för mätning av metallflödet från skänkar. Instrumentet slår larm när allt stål tappats ut ur skänken och säkerställer att minimalt med slagg följer med ner i gjutlådan. Verket har haft förra generationens EMLI SIL-instrumentet installerat i 15 år och det har fungerat mycket bra. I och med uppgraderingen får kunden ett toppmodernt mätinstrument med bland annat möjlighet för Agellis att koppla upp instrumentet via Internet för service.

”Agellis har över 100 kunder runt om i världen som använder tidigare generationens EMLI-instrument. Vi arbetar för att fler ska uppgradera till nyaste generationens EMLI”, säger VD Mårten Öbrink.

Av konkurrensskäl väljer Agellis att inte nämna kundens namn.

Mårten Öbrink, VD, AGELLIS Group AB, tel. 046-101369, alt. Mobil: 0733-170849

AGELLIS Group AB utvecklar och säljer innovativa produkter och lösningar för globala metallproducenter. Agellis erbjuder produkter för mätning av metallnivåer och flöden som underlättar ökad automation i produktionen. Agellis har kunder i hela världen inklusive. Sandvik Materials Technology i Sverige och flera verk inom ArcelorMittal-gruppen. Agellis grundades 2002 av Christer Fåhraeus som genom Fårö Capital också är största investerare och ägare. Agellis är listat på NASDAQ OMX First North med Thenberg & Kinde Fondkommission AB som Certified Adviser. Mer information finns på www.agellis.com