Idag inleds acceptfristen för Agellis Group Intressenter AB:s budpliktsbud avseende Agellis Group AB

Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, distribueras eller offentliggöras i USA, Australien, Hong Kong, Japan, Kanada, Sydafrika, Schweiz eller Nya Zeeland. Budpliktsbudet riktar sig inte till sådana personer vars deltagande förutsätter ytterligare åtgärder än vad som följer av svensk rätt.

Agellis Group Intressenter AB har, genom distribution via sin finansiella rådgivare Sedermera Fondkommission, offentliggjort ett pressmeddelande avseende acceptfristens inledande. I syfte att säkerställa att samtliga aktieägare i Agellis Group AB tar del av informationen har Agellis Group AB valt att också publicera pressmeddelandet. Således är detta pressmeddelande, förutom förevarande stycke, identiskt med det pressmeddelande som lämnats av Agellis Group Intressenter AB.

Idag, den 15 februari 2016, inleds acceptfristen för det budpliktsbud (”Budpliktsbudet”) som Agellis Group Intressenter AB (”Budgivaren” eller ”AGI”), org. nr. 559042-7687, lämnade den 26 januari 2016 till aktieägarna och teckningsoptionsinnehavarna i Agellis Group AB (”Målbolaget” eller ”Agellis Group”), org. nr. 556627-4311. Acceptfristen avslutas den 14 mars 2016.

Budpliktsbudet i korthet

• AGI erbjuder kontant 1,25 SEK per aktie i Agellis Group,

• AGI erbjuder kontant 0,11 SEK per teckningsoption i Agellis Group,

• Jämfört med stängningskursen på Nasdaq Stockholm First North den 25 januari 2016, den sista handelsdagen före offentliggörandet av Budpliktsbudet, motsvarar Budpliktsbudet en premie om 47 procent, samt en premie om 33 procent jämfört med den volymviktade genomsnittskursen på Nasdaq Stockholm First North under de sista 20 handelsdagarna före offentliggörandet av Budpliktsbudet,

• AGI äger idag cirka 62 procent av aktierna och rösterna i Agellis Group,

• Budpliktsbudet kommer att finansieras med tillgängliga medel i AGI,

• Acceptperioden inleds idag, den 15 februari 2016, och avslutas den 14 mars 2016,

• Likviddag är beräknad att infalla den 30 mars 2016.

Information till aktieägare i Agellis Group

Aktieägare vars innehav är direktregistrerat och som önskar acceptera Budpliktsbudet ska under acceptperioden underteckna och lämna in den förtryckta anmälningssedel som sänts ut tillsammans med informationsbroschyr avseende Budpliktsbudet. Aktieägare vars innehav är förvaltarregistrerat hos bank eller annan förvaltare erhåller informationsbroschyr men inte anmälningssedel. Anmälan ska istället ske i enlighet med instruktioner från respektive bank eller annan förvaltare.

Erbjudandehandling, informationsbroschyr och anmälningssedel

Erbjudandehandling, informationsbroschyr och anmälningssedel finns tillgängliga på Målbolagets (www.agellis.com) och Sedermera Fondkommissions (www.sedermera.se) respektive hemsidor.

Finansiell rådgivare

Sedermera Fondkommission är finansiell rådgivare åt AGI i samband med Budpliktsbudet.

För frågor med anledning av Budpliktsbudet, kontakta:

Agellis Group Intressenter AB

Anders Gemfors, styrelseordförande AGI, telefon: 070-513 63 45