Ny vice VD i Agellis Group

Johan Lindvall har utsetts till ny COO och vice VD i Agellis Group. Han tillträder tjänsten den 1:e februari och efterträder då Albert Rödfalk.

Johan Lindvall har många års erfarenhet av ledande befattningar inom olika industrier i internationell miljö. Hans erfarenheter av företagsledning och operations stödjer vår verksamhet när vi nu fokuserar ytterligare på ökad försäljning och lönsamhet. Johan Lindvall är maskiningenjör med inriktning material- och produktionsteknik från LTH och har under de senaste åren kompletterat sin utbildning inom ekonomi och företagsstyrning.

”Agellis har en stark produktportfölj och jag ser fram emot att ta Agellis affärside ytterligare framåt. Vi ser en marknad som konsolideras och det är viktigt att framhäva Agellis unika produkter och lösningar i ett globalt perspektiv”, säger Johan Lindvall.

Albert Rödfalk har under sina åtta år på Agellis gjort stora insatser med att utveckla våra produkter, processer och kundrelationer. Under Albert Rödfalks tid som vVD har Agellis utvecklats till ett företag med internationell projektförsäljning och ett aktivt arbete med att patentera företagets unika produktlösningar.

AGELLIS Group AB utvecklar, tillverkar och marknadsför elektromagnetiska mätinstrument för den globala metallindustrin. Lösningarna möjliggör ökad automation, ökad processeffektivitet och förbättrad säkerhet för personal inom metallproduktion. Agellis är idag en av de ledande aktörerna inom sin marknadsnisch och grundades 2002 av Christer Fåhraeus som genom Fårö Capital också är största investerare och ägare. Agellis är listat på NASDAQ OMX First North med Consensus Asset Management AB som Certified Adviser. För mer information om företaget, produkter och tillämpningar besök www.agellis.com