Franska bergstoppar och turkosa vatten: Här är de bästa destinationerna för att jobba på distans

Under pandemin är det många svenskar som fått bekanta sig med hemarbete och distansjobb. Var du en av dem som fick mersmak och planerar att fortsätta arbeta så även framöver? Då har Club Med listan för dig. Med anledning av det ökande intresset för distansarbete listar researrangören de perfekta resmålen att jobba från.

Ressuget är större än någonsin och under det senaste halvåret har Club Meds bokningar skjutit i höjd. Intresset att kombinera arbete med resande har även blivit större i takt med att allt fler arbetsplatser numera har flexibla arbetstider. Många har därmed upptäckt fördelarna med att jobba på distans. Hemmakontoret kan däremot snabbt bli tröttsamt och då kan det vara skönt med ett miljöombyte. Passa därför på att förlänga din semester med jobb på distans eller helt enkelt jobba under palmerna en längre tid.

–  Alla våra resorter är utrustade med wi-fi och på flera håll finns utrymmen som fungerar väldigt bra som arbetsmiljö. Vi har verkligen märkt av trenden att förlänga semestern med jobb på distans under pandemin. Detta är något som vi också tror kommer att öka i popularitet även om restriktionerna nu släppts. På våra resorter ser vi dagligen gäster som passar på att gå igenom mailen eller tar möten, till exempel i våra lounger där det också serveras mat och dryck som ingår. Vi vill därför slå ett slag för de oändliga möjligheterna som nu finns att jobba på distans när vi har mer flexibla arbetsplatser, säger Estelle Giraudeau, Managing Director Northern Europe, Club Med.

Att jobba på distans innebär att ha en del saker i åtanke. Några punkter att checka av är att det finns tillgång till bra wi-fi, utrymmen för att ta möten, tillgång till bekvämligheter och ett eller flera uttag nära. Om detta finns tillgängligt är det bara att välja och vraka mellan olika vyer. Vad sägs om att ta ett jobbsamtal med utsikt över franska Alperna? Eller skriva rapporter med en paraplydrink i handen?

Destinationerna som är perfekta för distansarbete:

La Rosière – Frankrike
Ta dina möten med de snötäckta bergstopparna i bakgrunden. Här kan du njuta av en vinteridyll och ett lugn samtidigt som du får jobbet gjort. Avsluta arbetsdagen på Club Meds spa eller ge dig ut i skidbacken i hjärtat av skidområdet Espace San Bernardo. Skidområdet är sammanlänkat med italienska Aostadalens pittoreska skidort La Thuile. En resa till La Rosière bjuder med andra ord på det bästa av både franska och italienska Alperna.

La Plantation d'Albion – Mauritius
Elegans och vänlighet karaktäriserar kulturen på Mauritius. Se ut över den frodiga, väldoftande grönskan och den i princip orörda sandstranden samtidigt som du svarar på några mail. Efter arbetstiderna kan du upptäcka den lokala floran, åka på en segeltur eller ta en strandpromenad och blicka ut över den nästan surrealistiska blåa lagunen. Valmöjligheterna är oändliga. För den som behöver varva ned efter en hektisk arbetsdag kan gå till Zen-Zonen, endast för vuxna, vid havet eller besöka Club Med Spa där du kan boka in härliga spabehandlingar.

Den privata ön Sainte Anne – Seychellerna
Bristen på D-vitamin börjar slå till en bit in på vintern. Så fyll på med lite energi på solsäkra Seychellerna. Här kan du jobba i harmoni med naturen på den privata ön Sainte Anne. Öns enda resort är eko-vänliga Club Med Seychelles där både vuxna och barn kan leva ut sin inre äventyrare. När arbetet är avklarat kan man upptäcka aktiviteterna som är direkt sammanlänkade med Indiska oceanen och havets natursköna vattenlandskap. Snorkling, fridykning, SUP-yoga och att paddla kajak med glasbotten är bara några exempel på de nöjen du kan ägna dig åt.

Marianne Lannoy, press och PR-ansvarig, Club Med
E-post : Marianne.lannoy@clubmed.com
Tel: +44 (0)20 8971 9021

E-post:
peter@agency.se

Club Med grundades 1950 av Gérard Blitz och är en av pionjärerna inom all inclusive-konceptet. Club Med erbjuder resor till fler än 80 premiumresorter på fantastiska platser världen över. Däribland Nord- och Sydamerika, Karibien, Asien, Afrika, Europa och Medelhavet. Varje Club Med resort har en autentisk lokal stil och bekvämt exklusiva boenden, överlägsna sport- och aktivitetsprogram, barnaktiviteter, gourmetmat och fantastisk service av sin personal med en alltomfattande energi och olika bakgrunder.

Club Med är aktiva i fler än 30 länder och fortsätter att upprätthålla sin autentiska Club Med-anda med en internationell personal på mer än 23 000 anställda med mer än 110 olika nationaliteter. Drivna av sin pionjäranda fortsätter Club Med att växa och anpassa sig efter varje marknad med fler än 14 nya resorter som öppnar inom de kommande tre åren. Club Med är ett dotterbolag till Fosun International, som är listade i Hong Kong. Dess räkenskapsår sträcker sig därför från 1 januari till 31 december. Företagsrapporter görs som en del av de finansiella rapporterna från moderbolaget.

Snabbfakta

Citat

Alla våra resorter är utrustade med wi-fi och på flera håll finns utrymmen som fungerar väldigt bra som arbetsmiljö. Vi har verkligen märkt av trenden att förlänga semestern med jobb på distans under pandemin. Detta är något som vi också tror kommer att öka i popularitet även om restriktionerna nu släppts. På våra resorter ser vi dagligen gäster som passar på att gå igenom mailen eller tar möten, till exempel i våra lounger där det också serveras mat och dryck som ingår. Vi vill därför slå ett slag för de oändliga möjligheterna som nu finns att jobba på distans när vi har mer flexibla arbetsplatser.
Estelle Giraudeau, Managing Director Northern Europe, Club Med.