Game of Thrones-stjärna i SodaStreams rekryteringsvideo

Den populära tv-serien Game of Thrones tar ett uppehåll under 2018. Men som plåster på såren har SodaStream ännu en gång skapat en underhållande video med en av stjärnorna från tv-serien, The Mountain spelar nämligen en av huvudrollerna i företagets senaste rekryteringsvideo.

Game of Thrones-karaktären The Mountain som spelas av Thor Björnsson samarbetar för fjärde gången med den världsledande kolsyremaskintillverkaren SodaStream. Den här gången medverkar Thor Björnsson i en global rekryteringsvideo åt det rebelliska varumärket vars mål är att minska plastkonsumtionen och på så sätt bidra till en hållbar värld. Trots att filmen handlar om rekrytering innehåller den både humor och information om plastflaskindustrins miljömässiga konsekvenser.

Det är inte första gången som en Game of Thrones-stjärna deltar i en av SodaStreams kampanjfilmer. The Mountain spelade även en roll i videon ”Shame or Glory”, som är en parodi på den ikoniska Shame-scenen i Game of Thrones. I somras lanserade företaget kampanjen ”Homoschlepiens” i vilken Hodor från tv-serien spelade en av huvudrollerna.

— När vi använder populärkultur som Game of Thrones i vår marknadsföring når vi publiken på ett effektivt sätt. Detta tack vare eftersom vårt budskap kopplas samman med en historia som publiken redan känner till, säger Michele Fitzwilliams, nordisk marknadsdirektör på SodaStream.

— Vår ambition är att bekämpa världens överförbrukning av plast. Detta gäller också i Sverige där konsumtionen av onödig plast existerar. Vi måste därför uppmärksamma konsumenterna om konsekvenserna av att köpa plastflaskor. Informationen yttrar sig bäst genom starka, igenkännliga och underhållande historier likt de vi ser i SodaStreams videor, fortsätter Michele Fitzwilliams.

Se videon här: https://www.youtube.com/watch?v=b5FoXLxpFPk&feature=youtu.be

Peter Larsson, presskontakt

SodaStream®, som är världens ledande tillverkare och distributör av kolsyremaskiner, är verksam i 45 länder och tillgänglig i fler än 70 000 butiker på fem kontinenter. SodaStream gör det möjligt för konsumenter att enkelt förvandla vanligt kranvatten till kolsyrat och smaksatt vatten inom några sekunder. Genom att göra vanligt kranvatten mer roligt och spännande, hjälper SodaStream konsumenter att dricka mer vatten. SodaStreams kolsyremaskiner erbjuder ett innovativt alternativ till konsumenter som vill sluta köpa läsk eller kolsyrat vatten på flaska. SodaStream främjar människors hälsa och välmående, värnar om miljön, är kostnadseffektiv, anpassningsbar och rolig att använda. För att läsa mer om hur SodaStream gör vatten mer spännande, följ SodaStream på Facebook, Instagram och YouTube. Besök gärna: www.sodastream.se