Här är de perfekta destinationerna för tågresenären

Att resa med tåg behöver inte innebära snäv budget i sann tågluffaranda. Det kan också vara alternativet för dig som vill njuta av vackra landskap och samtidigt värna om miljön. Vill du kombinera ditt tågresande med mer exklusiva boendelösningar? Club Med guidar dig till tre destinationer som är perfekta för tågresenären som söker lyx.

När du ska resa i Europa är det perfekt att åka med tåg och blicka ut över de vackra landskapen. En av de många fördelarna med tågresor är att bekvämligheten många gånger är väldigt bra. Du har mycket benutrymme, en bistro där du kan avnjuta något gott att äta och om du åker över natten finns mysiga sovkupéer där du kan slumra till. Club Meds resorter som kan nås med tåg ligger dessutom i några av de vackraste hörnen av södra Europa och Medelhavet.

– Vi märker att allt fler vill resa med tåg. Det är ett väldigt bra alternativ för den som vill vara mer miljövänlig. Dessutom är det många som ser själva resan som en del av äventyret eftersom det skiljer sig lite från hur vi är vana vid att resa. Det är även otroligt harmoniskt att blicka ut över varierande landskap som svischar förbi, säger Estelle Giraudeau, Managing Director Northern Europe, Club Med.

Planera resan i tid

För dig som är sugen på att resa med tåg är det viktigt att planera resan i god tid för att undvika dyra biljetter och dåliga tågförbindelser. Ha även med i planeringen att tågresandet tar väsentligt mycket längre tid än flyget, därför är det en bra idé att packa ner både snacks och kortspel. Ett tips är också att ladda ner podcasts och filmer så att du inte behöver förlita dig på eventuellt svajigt Wi-Fi.

Tre fina Club Med resorter som du kan åka till med tåg:

La Palmyre Atlantique
Club Med La Palmyre Atlantique vid Arvert omfattar allt som naturälskare och sportentusiaster drömmer om. Oavsett om ni helst cyklar omkring i en stor barrskog eller vill uppleva det bästa som Atlanten har att erbjuda i form av vattenaktiviteter.

Opio en Provence
Solsäkra Provence ligger inbäddat mellan havet och bergen. Club Meds resort Opia en Provence ligger i sin tur inbäddat i ett av regionens vackraste områden utanför Grasse och Cannes. Ett idealiskt resmål för hela familjen att njuta av semestern bland olivlundar och tallskogar.

Pragelato Sestriere
Club Meds all inclusive-resort Pragelato Sestriere ligger omringad av tre nationalparker. Här finns massa härliga aktiviteter att välja mellan. Allt ifrån vandring med lokala bergsguider till utflykter genom regionens naturliga och kulturella skatter. Resortens design är en blandning av traditionell och mysig alpstugekänsla och moderna bekvämligheter. Ett perfekt val för familjer som vill unna sig härlig ”la dolce vita”.

Marianne Lannoy, press och PR-ansvarig, Club Med
E-post : Marianne.lannoy@clubmed.com
Tel: +44 (0)20 8971 9021

E-post:
peter@agency.se

Om Club Med
Club Med grundades 1950 av Gérard Blitz och är en av pionjärerna inom all inclusive-konceptet. Club Med erbjuder resor till fler än 80 premiumresorter på fantastiska platser världen över. Däribland Nord- och Sydamerika, Karibien, Asien, Afrika, Europa och Medelhavet. Varje Club Med resort har en autentisk lokal stil och bekvämt exklusiva boenden, överlägsna sport- och aktivitetsprogram, barnaktiviteter, gourmetmat och fantastisk service av sin personal med en alltomfattande energi och olika bakgrunder.

Club Med är aktiva i fler än 30 länder och fortsätter att upprätthålla sin autentiska Club Med-anda med en internationell personal på mer än 23 000 anställda med mer än 110 olika nationaliteter. Drivna av sin pionjäranda fortsätter Club Med att växa och anpassa sig efter varje marknad med fler än 14 nya resorter som öppnar inom de kommande tre åren. Club Med är ett dotterbolag till Fosun International, som är listade i Hong Kong. Dess räkenskapsår sträcker sig därför från 1 januari till 31 december. Företagsrapporter görs som en del av de finansiella rapporterna från moderbolaget.

För mer information, besök https://www.clubmed.se