Här är den ultimata Marbella-guiden

Marbella är destinationen för alla som vill ta del av rik spansk kultur, gastronomiska upplevelser och förstklassiga utsikter över det vackra landskapet. Staden bjuder på ett medelhavsklimat som gör det perfekt att besöka året om. För att göra det bästa av din vistelse i Marbella har Club Med skapat den ultimata guiden för vad du ska äta, se och göra.

Med restriktioner som släppts och en sommar som äntligen är här är det många som har fått upp ressuget. Marbella är det perfekta alternativet för alla som vill göra det bästa av sin semester.

– Vi vet att svenskarna har en förkärlek för Spanien och i synnerhet Marbella. Därför är det väldigt roligt att vi nyligen öppnat upp vår nya resort Magna Marbella som svenskarna kan besöka. Resorten erbjuder aktiviteter för både barnfamiljer och de som bara vill komma iväg på en weekendresa. Vi hoppas att vår guide kan inspirera fler att besöka och utforska underbara Marbella och Andalusiens oas, säger Estelle Giraudeau, Managing Director Northern Europe, Club Med.

För dig som planerar att åka till Marbella finns det mycket att göra – ibland lite för mycket. Club Med har därför tagit fram en guide med deras bästa tips för din vistelse för att garantera en spektakulär resa.

Mat
Spanien är ingen främling för bra mat och Marbella är inget undantag. För finsmakarna som söker en ny smakupplevelse finns Michelin-belönade restauranger som Skina. Här får du uppleva en modern twist på det klassiska Andalusiska köket. Däremot behövs inga belöningar och fina lokaler för att avnjuta fantastisk mat i Marbella. Den traditionella och lokala favoriten Espetos består av sardiner som grillas på spett över en öppen eld precis intill stranden. På Club Meds restaurang Suenos tillagas lokala delikatesser och rätter från världen runt framför dina ögon med det blåa havet som utsikt.

Sevärdheter
Marbella består inte endast av god mat utan även fantastisk arkitektur och konst du inte får missa. I stadens Old Town är det bara att följa doften av citrus för att hitta dig själv vid Plaza de los Naranjos – ett torg förgyllt av massvis av apelsinträd längs gatorna. Längs gatan Avenida del Mar hittar du skulpturer i brons av konstnären Salvador Dalí och hela sträckan är som ett konstgalleri utomhus.

Aktiviteter
Marbella kan även ses som en Mecka för padel där det först föddes till liv under 70-talet och som nu spridit sig som vildeld över hela Europa. På Club Meds resort i Marbella ingår gratislektioner och du kan köra så mycket padel som du orkar på deras utomhus- och inomhusbanor. Andra aktiviteter är att vandra uppför berget La Concha eller längs Caminito del Rey. Här kommer du få uppleva otroliga utsikter som tagna direkt ur ett vykort. Självklart kan du även njuta av alla sorters vattenaktiviteter på de otroliga stränderna som Playa del Alicate och Playa Nagüeles. Marbella betyder trots allt ”vackert hav” av en anledning.

Res till Marbella med Club Med
Club Meds nyöppnade resort Magna Marbella ligger ett stenkast från Marbella pittoreska gamla stad, i mitten av en tolv hektar stor terrasserad trädgård. Det här är en idealisk utgångspunkt för att utforska Andalusiens rika kulturarv och fantastiska landskap. På väg till Sevilla och Grenada finns mängder av måleriska byar att upptäcka i en miljö med olivträd som växer hela vägen till horisonten.

Marianne Lannoy, press och PR-ansvarig, Club Med
E-post : Marianne.lannoy@clubmed.com
Tel: +44 (0)20 8971 9021

E-post:
peter@agency.se

Om Club Med
Club Med grundades 1950 av Gérard Blitz och är en av pionjärerna inom all inclusive-konceptet. Club Med erbjuder resor till fler än 80 premiumresorter på fantastiska platser världen över. Däribland Nord- och Sydamerika, Karibien, Asien, Afrika, Europa och Medelhavet. Varje Club Med resort har en autentisk lokal stil och bekvämt exklusiva boenden, överlägsna sport- och aktivitetsprogram, barnaktiviteter, gourmetmat och fantastisk service av sin personal med en alltomfattande energi och olika bakgrunder.

Club Med är aktiva i fler än 30 länder och fortsätter att upprätthålla sin autentiska Club Med-anda med en internationell personal på mer än 23 000 anställda med mer än 110 olika nationaliteter. Drivna av sin pionjäranda fortsätter Club Med att växa och anpassa sig efter varje marknad med fler än 14 nya resorter som öppnar inom de kommande tre åren. Club Med är ett dotterbolag till Fosun International, som är listade i Hong Kong. Dess räkenskapsår sträcker sig därför från 1 januari till 31 december. Företagsrapporter görs som en del av de finansiella rapporterna från moderbolaget.

För mer information, besök https://www.clubmed.se