Kerim Nielsen ny VD för Kamux Sverige

Kamux Group har utsett Kerim Nielsen till ny VD för Kamux Sverige. Utnämningen träder i kraft omedelbart.

Kerim Nielsen, född 1985, har sedan den 6 september 2021 arbetat på Kamux Sverige som Etableringschef, och är väl insatt i Kamux verksamhet och koncept. Nielsen har en omfattande erfarenhet med mer än tio år inom detaljhandeln. Han har bland annat arbetat för Åhléns, Rusta och andra detaljhandelsföretag. Kerim är utbildad marknadsekonom.

”Kerim Nielsen har ägnat mer än två månader åt att lära känna Kamux verksamhet och de som arbetar inom organisationen i Sverige. Nu kommer han att ta över ansvaret för vår svenska verksamhet som planerat. Hans starka detaljhandelsexpertis är en utmärkt utgångspunkt för att bli framgångsrik som Kamux Sveriges VD,” säger vd Juha Kalliokoski.

”Kamux har ett starkt fotfäste på den svenska marknaden. Vi har för närvarande 21 butiker i Sverige och vår 22:a butik, Malmö Megastore, kommer att öppnas under andra kvartalet 2022. Jag är väldigt exalterad över marknadsmöjligheten inom begagnad bilförsäljning och över företagets ambitiösa tillväxtstrategi och dess implementering i den svenska marknaden,” säger Kerim Nielsen.

För mer information, kontakta:
Juha Kalliokoski
CEO, Kamux Corporation