Skräddarsy den perfekta avkopplingsresan

Semestertiderna har börjat lida mot sitt slut och det är dags att återgå till den rutinfyllda vardagen. Känner du dig inte helt utvilad efter semestern utan vill börja planera en resa för avkoppling redan nu? Ta då inspiration från Club Meds tips kring hur du hittar den ideala avkopplingsresan för just dig och dina behov.

Trots att resandet i sommar har präglats av långa köer på flygplatser och inställda resor till följd av strejker har svenskarna valt att resa. Något som gett mersmak för resandet men även hindrat avkopplingsaspekten för många. För dig som vill ge avkopplingen en ny chans inför hösten gäller det att skräddarsy resan efter just dina behov. Avkoppling kommer trots allt i många olika former och är högst individuellt. För vissa är en träningsresa perfekt medan andra vill ha det i form av en spabehandling eller drinkar vid poolen

– Det är lätt att tänka att avkopplingsresor kommer i ett och samma paket som funkar för alla. Riktigt så är det inte. Avkoppling ser olika ut för alla och därför är det absolut bäst att kunna skräddarsy sin resa efter ens specifika behov och önskemål. Hos oss på Club Med har vi en mängd olika resorter med flera olika aktiviteter. Allt ifrån träningspass till spaupplevelser. Något som passar för alla och deras definition av avkoppling helt enkelt, säger Nicolas Bresch, Managing Director Northern Europe, Club Med.

Club Meds tips på olika typer av avkopplingsresor:

För dig som söker träning
Är du en sådan person som kopplar av som bäst när du får utmana dig själv i olika sporter eller genom ett riktigt hårt träningspass? Skräddarsy då din resa efter just det. Passa på att testa olika sporter under resan. Olika dagar kan ägnas till olika sporter som golf, padel eller vattensporter i havet. En härlig löptur på stranden är inte heller att underskatta. Om du är en morgonmänniska kan du passa på att springa i soluppgången innan hettan blir för påtaglig. Är du mer av en kvällsperson är en löptur i solnedgången minst lika härlig.

För dig som söker mindfulness
För många är meditation och yoga det bästa för avkoppling. Och visst är det mycket härligare att utöva det på en kritvit strand under solnedgången än hemma i vardagsrummet? Något av det bästa med just meditation är att du kan utöva det precis var och när du vill. Hitta en lugn plats, kanske på en klippa med utsikt över havet eller i solen på balkongen, och utöva din favoritmeditation. Flera av Club Meds resorter erbjuder även yogaklasser som du kan delta i – oavsett om du är nybörjare eller på avancerad nivå.

För dig som söker All Inlusive
För vissa är avkoppling att kunna välja och vraka mellan en rad olika aktiviteter och möjligheter. Vad passar då bättre än en fin och exklusiv All Inclusive-resa? Det gör det möjligt för dig att på ett lyxigt sätt få precis det du vill ha under en resa i ett och samma paket. Välj ut vilka aktiviteter du vill ägna dig åt, njut av god mat och dryck, och unna dig en spabehandling. Fördelen med All Inclusive är givetvis även att du slipper oroa dig över transporten mellan flygplatsen och resorten då researrangören fixar det åt dig.

Hitta resorten som passar just dig och dina önskemål på Clubmed.se

Nicolas Bresch, Marknadschef, Club Med
E-post : nicolas.bresch@clubmed.com

E-post:
peter@agency.se

Om Club Med
Club Med grundades 1950 av Gérard Blitz och är en av pionjärerna inom all inclusive-konceptet. Club Med erbjuder resor till fler än 80 premiumresorter på fantastiska platser världen över. Däribland Nord- och Sydamerika, Karibien, Asien, Afrika, Europa och Medelhavet. Varje Club Med resort har en autentisk lokal stil och bekvämt exklusiva boenden, överlägsna sport- och aktivitetsprogram, barnaktiviteter, gourmetmat och fantastisk service av sin personal med en alltomfattande energi och olika bakgrunder.

Club Med är aktiva i fler än 30 länder och fortsätter att upprätthålla sin autentiska Club Med-anda med en internationell personal på mer än 23 000 anställda med mer än 110 olika nationaliteter. Drivna av sin pionjäranda fortsätter Club Med att växa och anpassa sig efter varje marknad med fler än 14 nya resorter som öppnar inom de kommande tre åren. Club Med är ett dotterbolag till Fosun International, som är listade i Hong Kong. Dess räkenskapsår sträcker sig därför från 1 januari till 31 december. Företagsrapporter görs som en del av de finansiella rapporterna från moderbolaget.

För mer information, besök https://www.clubmed.se