SodaStream intar nya vatten: Beauty Bubbles – en skönhetsprocedur för alla

Koreansk hudvård, så kallad K-Beauty, har de senaste åren blommat upp och blivit ordet på allas läppar. En av de hetaste trenderna inom K-Beauty är att tvätta ansiktet med bubbelvatten. Som världens största producent av kolsyrat vatten lanserar SodaStream Beauty Bubbles, en procedur som redogör hur skönhetsbehandlingen enkelt kan genomföras hemma.

Den senaste tiden har det talats allt mer om att tvätta ansiktet i kolsyrat vatten, detta för att få en fantastisk hy. Trenden kommer ursprungligen från Japan och Korea. Skönhetsexperter runt om i världen beskriver hur bubblorna fungerar som miniborstar som rengör porerna, tar bort döda hudceller, ökar blodcirkulationen och ger huden mer lyster. Som världens största producent av kolsyrat vatten finns det i dag en SodaStream-maskin i nästan var fjärde svenskt hem. Nu intar SodaStream nya vatten och uppmärksammar hur du kan utöka användningsmöjligheterna med din kolsyremaskin.

– Vi kallar fenomenet att tvätta ansiktet med SodaStreamat vatten för Beauty Bubbles. Det kolsyrade vattnet kan göra din hy ännu finare, men framförallt tycker vi det är fint att göra dyr hudvård mer tillgänglig. Det här är en skönhetsprocedur som länge varit populär i främst Japan och Korea, både för hemmabruk och på skönhetssalonger. Det ligger dock i vårt DNA att erbjuda våra kunder smarta, prisvärda och enkla hemmalösningar. Då nästan var fjärde svenskt hushåll i dag har en SodaStream-maskin känns det extra kul att lansera Beauty Bubbles och göra vår produkt ännu mer användbar, säger Michele Fitzwilliams, nordisk marknadschef på SodaStream.

Så använder du Beauty Bubbles
Genomför din dagliga hudvårdsrutin. Börja därefter med att fukta en bomullspad med det kolsyrade vattnet och badda runt i ansiktet. Om det känns bra kan du prova att hälla lite mer bubbelvatten i ansiktet. När din hy har vant sig vid bubblorna, fyll en skål med kolsyrat vatten och doppa ansiktet i cirka 15 sekunder. Gör detta en gång i veckan vid normal hy och upp till tre gånger i veckan vid fet hy. Har du istället känslig eller torr hy upprepas proceduren cirka en gång varannan vecka.

SodaStream®, som är världens ledande tillverkare och distributör av kolsyremaskiner, är verksam i 45 länder och tillgänglig i fler än 70 000 butiker på fem kontinenter. SodaStream gör det möjligt för konsumenter att enkelt förvandla vanligt kranvatten till kolsyrat och smaksatt vatten inom några sekunder. Genom att göra vanligt kranvatten mer roligt och spännande, hjälper SodaStream konsumenter att dricka mer vatten. SodaStreams kolsyremaskiner erbjuder ett innovativt alternativ till konsumenter som vill sluta köpa läsk eller kolsyrat vatten på flaska. SodaStream främjar människors hälsa och välmående, värnar om miljön, är kostnadseffektiv, anpassningsbar och rolig att använda. För att läsa mer om hur SodaStream gör vatten mer spännande, följ SodaStream på Facebook, Instagram och YouTube. Besök gärna: www.sodastream.se