Virtuous Spirits tar in Torbjörn Berntstedt som ny VD

Den svenska vodkatillverkaren Virtuous Spirits fortsätter sin storsatsning och anställer Torbjörn Berntstedt som ny VD. Torbjörn har stor erfarenhet från alkoholbranschen med flera år hos både Carlsberg och Berntsson Brands. Nu tar han klivet över till att endast jobba med ett varumärke och ser fram emot att vara delaktig i allt från produktion till varumärkesuppbyggnad.

– Det känns väldigt kul och spännande att få vara med på denna resa. Virtuous har en unik produkt av högsta kvalité i sin ekologiska och rågbaserade vodka. Man har också samlat ett väldigt kompetent team med bra samarbetspartners. En styrelse som har så stor erfarenhet och kunskap ger mig en extra trygghet i att axla VD rollen. Det ska bli otroligt kul att få vara med i hela processen, från produktion till försäljning, säger Torbjörn Berntstedt, VD, Virtuous Spirits.

Virtuous Spirits har varit aktiva de senaste månaderna och designat om sina flaskor, skrivit ett samarbetsavtal med Arcus Sweden och anställt en ny VD. De genomför dessutom en nyemission i januari.

– Med en så pass spännande produkt som vi faktiskt har så ser vi ingen anledning till att luta oss tillbaka, utan vi kör full fart framåt. Torbjörn är en kanonrekrytering för oss och kan bidra till mycket med sin gedigna erfarenhet från branschen. Vi är övertygade om att han kan hjälpa oss att lyfta ytterligare, säger Johan Ranstam, Styrelseordförande, Virtuous Spirits.

Om Virtuous Spirits:
Virtuous Spirits är en svensk vodkatillverkare som producerar vodka gjord på ekologisk råg i Järvsö, Hälsingland. Företaget grundades 2013 och har sedan starten ämnat att leverera en vodka av högsta möjliga kvalitet. Vodkan är ofiltrerad och helt ekologisk, med naturlig smaksättning från riktiga bär och frukter. Besök http://www.virtuousspirits.com/ för mer information.