Vita stränder, storslagen natur och turkost vatten: Här är destinationerna för en romantisk smekmånad

Våren stundar och för alla nygifta par är det här den perfekta tiden för att planera romantiska smekmånader. I takt med att allt fler börjar boka utlandsresor igen kan planeringen av magiska semestrar återigen ta vid. Därför tipsar Club Med nu om fem perfekta destinationer för en lyckad smekmånad.

Club Med ser en tydlig trend där många par nu åter börjar boka resor till romantiska destinationer. Och det är inte konstigt. Att fira kärleken vid sagolika stränder och med romantiska middagar i solnedgången lockar nog många kärlekspar. Därför listar Club Med nu fem destinationer som passar utmärkt för förälskade resenärer.

– De senaste tre månaderna har våra bokningar till våra mer romantiska reseorter skjutit i höjden och ökat med hela  180 procent. Det är härligt att se att så många är sugna på att resa igen och vi ser fram emot att få välkomna kärlekspar och glada familjer på våra resorter de närmaste månaderna. För alla som planerar att åka på smekmånad vill vi självklart göra allt för att se till att det verkligen blir en resa som de så länge drömt om, säger Estelle Giraudeau, Managing Director Northern Europe, Club Med.

Fem romantiska bröllopsdestinationer:

Norra Malé atollen, Maldiverna
Det tropiska vädret på Maldiverna är lockande för många. Inte minst vid en romantisk smekmånad. Den två kilometer långa sandstranden är perfekt för en promenad i solnedgången. Avnjut en middag med färskt fångad fisk eller upptäck de olika aktiviteterna både på land och ute till havs. Avsluta sedan dagen i Club Med Kanis fina sviter på styltor ovan vattnet.

La Plantation d'Albion, Mauritius
Upplev storslagen natur kombinerat med fin elegans och den vänlighet som är karaktäristisk för den mauritiska kulturen. På Club Meds resort i La Plantation d'Albion erbjuds frodig, väldoftande grönska intill en närmast orörd sandstrand. Utöver vackra miljöer och blomstrande växtlighet, finns också möjlighet till fullständig avkoppling på Zen Zone, en särskild oas för vuxna och på Club Med Spa by Cinq Mondes kan du boka härliga spabehandlingar.

La Palmyre, Frankrike
Upplev den franska lantliga charmen i La Palmyre. Här kan ni njuta av den vackra tallskogen med Atlanten som utsikt. Upptäck det enorma utbudet av fisk och skaldjur till middagen och ge er ut i naturen för att ta del av det otroliga landskapet. På Club Med La Palmyre Atlantique vid Arvert kan ni njuta av lugnet i de stillsamma uppvärmda poolerna och uppnå full avkoppling nära naturen. La Palmyre ligger dessutom i närheten av Bordeaux där ni kan gå på vinprovning på någon av de fantastiska vingårdarna.

Sainte Anne, Seychellerna
I hjärtat av Seychellerna får man känslan av att vara helt själv i paradiset. Miljön är sagolik och påminner mer om ett vykort än faktisk verklighet. Detta är den ultimata platsen för de som vill njuta av sin kärlek till varandra i det riktiga paradiset. Här finns även eko-vänliga Club Med Seychelles där vuxna och barn kan leva ut sin inre äventyrare.

Marianne Lannoy, press och PR-ansvarig, Club Med
E-post : Marianne.lannoy@clubmed.com
Tel: +44 (0)20 8971 9021

E-post:
peter@agency.se

Om Club Med
Club Med grundades 1950 av Gérard Blitz och är en av pionjärerna inom all inclusive-konceptet. Club Med erbjuder resor till fler än 80 premiumresorter på fantastiska platser världen över. Däribland Nord- och Sydamerika, Karibien, Asien, Afrika, Europa och Medelhavet. Varje Club Med resort har en autentisk lokal stil och bekvämt exklusiva boenden, överlägsna sport- och aktivitetsprogram, barnaktiviteter, gourmetmat och fantastisk service av sin personal med en alltomfattande energi och olika bakgrunder.

Club Med är aktiva i fler än 30 länder och fortsätter att upprätthålla sin autentiska Club Med-anda med en internationell personal på mer än 23 000 anställda med mer än 110 olika nationaliteter. Drivna av sin pionjäranda fortsätter Club Med att växa och anpassa sig efter varje marknad med fler än 14 nya resorter som öppnar inom de kommande tre åren. Club Med är ett dotterbolag till Fosun International, som är listade i Hong Kong. Dess räkenskapsår sträcker sig därför från 1 januari till 31 december. Företagsrapporter görs som en del av de finansiella rapporterna från moderbolaget.

För mer information, besök https://www.clubmed.se