ZOO.se expanderar med storsatsning i Norrland

ZOO.se är Sveriges snabbast växande kedja inom djurtillbehör. Företaget fortsätter nu sin expansionsresa genom att planera att förvärva fem butiker i Norrland.

Under det senaste året har ZOO.se mer än fördubblat sin verksamhet. Tillväxten fortsätter i rask takt med nya butiker i Västerbotten, Västernorrland och Norrbotten. Det är Djurmagnetens butiker i Umeå, Örnsköldsvik, Piteå och Haparanda som förvärvas av ZOO.se. Affären beräknas slutföras under oktober månad.

– Vi är stolta över den tillväxt bolaget har. Vårt mål är att finnas tillgängliga i hela Sverige och dessutom ha en av Nordens bästa e-handelserbjudanden. Expansionen i Norrland ser vi som ett otroligt viktigt steg i rätt riktning, säger Christer Åberg, arbetande styrelseordförande för ZOO.se.

Antal djurägare har ökat under pandemin. Detta har återspeglats på försäljningen av både foder och tillbehör. Det är i huvudsak för hund och katt, men även smådjur. Svenska Kennelklubben meddelar att antalet nyregistrerade hundar har ökat med 16 procent. Detta är den högsta siffran under hela 2000-talet.

– Vi ser en stor potential i att växa ännu snabbare tillsammans under det gemensamma varumärkesnamnet ZOO.se. Dels i befintliga butiker, men även etablera ytterligare butiker när rätt möjligheter ges, säger Linn Olofsson, VD på Djurmagneten.

Adresser till de nya butikerna i Norrland:

Umeå:

Djurmagneten Mariedal

Björnvägen 9

Djurmagneten Umeå City

Västra Esplanaden 7

Piteå:

Djurmagneten Piteå

Fläktgatan 10E

Örnsköldsvik:

Djurmagneten Örnsköldsvik

Rondellplan 5

Haparanda:

Djurmagneten Haparanda

Norrskensvägen 4

Christer Åberg, arbetande styrelseordförande ZOO.se
Tel: 070 390 61 00

Mail: christer.aberg@zoo.se

Linn Olofsson, VD på Djurmagneten

Mail: linn.olofsson@djurmagneten.se

Om ZOO.se

Zoo.se är en av Sveriges snabbast växande kedjor med butiker, e-handel och veterinärkliniker med fokus på kundservice, attraktiva priser och ett sortiment som omfattar allt en djurägare behöver. Zoo.se har 30 års erfarenhet av branschen och startades av familjen Hulthén som fortsatt är delägare och verksamma i bolaget.