Pressen gör Persson till vinnare

Report this content

Pressen gör Persson till vinnare Medierna pekar med knapp marginal ut Göran Persson som vinnare i duellen med Bo Lundgren på måndagskvällen. Det visar en mediebild som omvärldsbevakarna Agent25 gjort efter debatten. Agent25:s verktyg Mediebild analyserar automatiskt alla nyhetsartiklar på Internet. På så vis skapades en bild av pressrösterna efter SVT:s valduell mellan partiledarna Göran Persson och Bo Lundgren. Totalt har det skrivits 51 artiklar om valduellen fram till klockan 12 på tisdagen. Av dem pekade 11 artiklar ut Göran Persson som vinnare, 9 pekade ut Bo Lundgren som vinnare. Resten av artiklarna, 31 stycken, pekade antingen inte ut någon av duellanterna som vinnare eller pekade ut båda som förlorare. 8 av de 9 artiklar som pekar ut Bo Lundgren som vinnare kommer från borgerliga tidningar. Endast en av artiklarna med positiv vinkel kom från en socialdemokratisk tidning. Av de 11 artiklar som pekar ut Göran Persson som vinnare var kom 5 från socialdemokratiska tidningar och 6 från borgerliga. Agent25:s mätningar av debatterna kommer att fortsätta fram till valdagen. Antal artiklar Persson vann 11 Lundgren vann 9 Båda förlorade 2 Oklart resultat 29 Totalt 51 Har du några frågor? Hör av dig till Matti Palm, produkt- och utvecklingschef på Agent25. e-post: matti.palm@agent25.se telefon: 0706-699801. Agent25 är Sveriges största moderna omvärldsbevakningsföretag. Vi har analyserat nyheter på Internet sedan 1998. Mer information finns på www.agent25.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/10/20020910BIT00900/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/10/20020910BIT00900/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/10/20020910BIT00900/wkr0003.xls Bilaga