Agera tar hand om Buildsmarts PR

Report this content

Agera PR kommer hantera PR-arbetet för det nya varumärket Buildsmart. Buildsmart är ett företag som marknadsför nya och innovativa byggmaterial och som nu gör en offensiv satsning för att lansera sitt varumärke på marknaden. För Agera PR är samarbetet ytterligare ett exempel på satsningen på bygg- och fastighetssektorn.

Buildsmart arbetar sedan en tid tillbaka med Agera PR på kontinuerlig basis. På så sätt ska företagets målgrupper inom byggbranschen såväl som politiker nås med rätt budskap. Buildsmart marknadsför flera produkter som är mycket innovativa, som till exempel takmaterial som är gjort av ett ekologiskt material och ett ljusinsläpp som ger dagsljus inomhus.
- De flesta av våra produkter är så pass annorlunda och nyskapande att de måste förklaras på ett bra och tydligt sätt så att målgrupperna verkligen begriper fördelarna. Det ser vi att Agera kan hjälpa oss med, säger Daniel Radomski, vd på Buildsmart Group.

De senaste åren har Agera PR byggt upp flera specifika branschkompetenser, bland annat inom bygg och fastighet. Bland kunderna finns förutom Buildsmart även två arkitektfirmor och en av Sveriges största företag inom modulbyggnader.
- Allt fler företag efterfrågar en PR-byrå som känner till de kommunikationsutmaningar som finns inom deras egen bransch och som dessutom förstår språket och begreppen de använder. Där har vi en fördel, säger Michael Falk, vd på Agera PR.

För mer information, kontakta:
Michael Falk, vd, Agera PR, tel. 073-397 46 55, michael.falk@agerapr.se

Om Agera PR

Agera PR är en svensk PR-byrå som startade 2007 och som arbetar med medierelationer i en social och digital värld – och strategier som får dem att funka. Agera PR har tre anställda, har sitt på St. Eriksgatan i Stockholm och är medlemmar i branschorganisationen Svenska PR-företagen.

www.agerapr.se

Om Buildsmart
Buildsmart är ett företag som säljer byggmaterial för grönt och hållbart byggande. För taket kan Buildsmart erbjuda ekologiska, gröna, vita och koldioxidätande tätskikt med garantier om lång hållbarhet. Företaget erbjuder dessutom ekologisk korkisolering och lösningar för att maximera insläppet av naturligt ljus.
Buildsmart har funnits sedan 1983 och hette fram till våren 2013 Eurotak. Företaget har 7 anställda och har sitt huvudkontor i Järfälla.

Buildsmart är sedan 30 år svensk generalagent för tätskiktstillverkaren Derbigum, som tillverkar många av produkterna som företaget marknadsför. Produkterna installeras genom ett nätverk av samarbetspartners över hela landet.

www.buildsmart.se

Taggar: