• AGES/

AGES Industri AB meddelar utfall av inlösen av teckningsoptioner av serie TO 1B

Den 30 juni 2024 avslutades nyttjandeperioden för AGES Industri AB:s ("AGES Industri" eller "Bolaget") teckningsoptioner av serie TO 1B. Totalt har 112 000 teckningsoptioner av serie TO 1B nyttjats, motsvarande cirka 48,7 procent av det totala antalet teckningsoptioner, innebärande att Bolaget tillförs cirka 8,2 MSEK före avdrag för emissionskostnader.

Under perioden 15 maj-30 juni 2024 har innehavare av teckningsoptioner av serie TO 1B haft rätt att teckna aktier med stöd av teckningsoptioner. En (1) teckningsoption av serie TO 1B gav innehavaren rätt att teckna 1,02 ny aktie i AGES Industri till en teckningskurs fastställd till 71,90 SEK. Totalt har 112 000 teckningsoptioner av serie TO 1B nyttjats, motsvarande teckning om 8 213 240 SEK. Nyttjandet medför en utspädning om cirka 1,6 procent.

Efter registrering på Bolagsverket kommer antalet aktier i Bolaget att ha ökat med 114 240 aktier och uppgå till totalt 7 233 548 aktier och aktiekapitalet kommer att ha ökat med 571 200 SEK och således uppgå till 36 167 740 SEK.

Tel:+46 (0) 705 42 01 50

AGES erbjuder gjutning, bearbetning, tooling och montering av kvalificerade precisionskomponenter i större serier.

AGES nettoomsättning uppgår till ca 1500 MSEK och koncernen har i dag 500 medarbetare.

AGES B-aktier är noterade på Nasdaq Stockholm First North Premier Growth Market under kortnamnet AGES B och företagets Certified Advisor är Eminova Fondkommission AB, adviser@eminova.se,

+46 (0) 8 684 211 10.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande2024-07-03 12:00 CET