Delårsrapport 1 januari – 30 juni 2014

Andra Kvartalet

VD:s Kommentar

Det har varit ett händelserikt kvartal för AGES med konsolidering av de båda nyförvärvade pressgjuteribolagen från 1 april och notering på NASDAQ OMX First North Premier den 16 maj.

Marknadstrenden är fortsatt positiv. Det goda orderläget med mycket hög aktivitetsnivå har gett ett gott utfall av koncernens verksamhet och förutsättningarna bedöms vara fortsatt gynnsamma inför kommande period. De kapacitetshöjande åtgärder som genomförts under de senaste kvartalen är i drift, men det återstår effektiviseringsarbete för att öka den dagliga produktionstakten. Dessa satsningar är prioriterade och förväntas minska de extra insatser som krävts under kvartalet för att möta den höga orderingången.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Magnus Björn, VD

Denna information lämnades för offentliggörande den 9 juli 2014 kl 15.00

AGES erbjuder gjutning, bearbetning och montering av kvalificerade precisionskomponenter i större serier. AGES nettoomsättning uppgår till ca 700 MSEK och koncernen har idag ca 450 medarbetare.

AGES B-aktier är noterade på First North Premier under kortnamnet AGES B och företagets Certified Advisor är Remium Nordic AB. För mer information se www.ages.se.