Delårsrapport 1 januari – 30 september 2014

Tredje Kvartalet

VD:s Kommentar

AGES summerar ytterligare ett starkt kvartal med gott utfall av koncernens verksamhet. Den höga volymen härrör främst till AGES största marknadsområden – tunga lastfordon och personvagnar – som har gett en mycket hög aktivitetsnivå hos koncernens produktionsenheter. Tillväxten på marknaden drivs fortsatt av god efter-frågan på kvalificerade precisionskomponenter. Försäljningen till övriga branscher var i nivå med tidigare, men uppvisar mer variation i efterfrågan mellan olika kunder.

Utsikterna för den resterande delen av året är fortsatt positiva. Därefter är bilden mer svårbedömd och marknaden förutspås bli något svagare under inledningen av 2015. Vi bevakar noga utvecklingen och har god beredskap för att följa efterfrågan genom anpassning av vår kapacitet och produktionstakt. Målsättningen är att möta kundernas behov med anpassade resurser, stabil kvalitetsnivå och fortsatt god lönsamhet.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Tel: 46 (0)70 222 67 88

Denna information lämnades för offentliggörande den 6 november 2014 kl 11.00