Kommuniké från årsstämma i AGES Industri AB (publ)

Årsstämma har avhållits med aktieägarna i AGES Industri AB (publ) den 7 maj 2015 på Restaurang Tiraholms Fisk, Tiraholm, 310 83 Unnaryd.

Utdelning

Årsstämman beslutade att till aktieägarna utdela 4:00 SEK per aktie, totalt 27 155 896 SEK.

Utdelningen beräknas komma att utsändas genom Euroclear den 15 maj 2015. Avstämningsdag för utdelning fastställdes till den 11 maj 2015.

Styrelse, revisorer och arvoden

Till styrelseledamöter omvaldes Tord Johansson, Fredrik Rapp, Tommy Gunnarsson, Sune Lantz samt nyvaldes Anna Benjamin. Till styrelseordförande omvaldes Sune Lantz. Arvode beslutades utgå med 300 000 SEK till ordförande och 100 000 SEK vardera till övriga ledamöter som inte är anställda i koncernen, totalt 600 000 SEK. För uppdrag i ersättningsutskott beslutades ersättning utgå med

15 000 SEK per person. Auktoriserad revisor Stefan Engdahl, Ernst & Young Jönköping, omvaldes.

Valberedning

Stämman beslutade att till ledamöter i valberedningen utse Anders Rudgård (ordförande), Fredrik

Rapp och Johan Storm.

Riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare

Stämman beslutade att fastställa de av styrelsen förslagna riktlinjerna för ersättnings- och andra anställningsvillkor för ledande befattningshavare.

Bemyndigande om nyemission

Stämman beslutade att bemyndiga styrelsen att intill tiden för nästkommande årsstämma vid ett

eller flera tillfällen fatta beslut om nyemission av aktier av serie B till högst en tiondel av Bolagets utgivna aktier. Syftet med bemyndigandet att besluta om nyemission är att öka bolagets finansiella flexibilitet samt att bereda bolaget möjlighet att genomföra företagsförvärv.

Emissionsvillkoren, inklusive emissionskursen, ska baseras på en marknadsmässig värdering där emissionskursen vid varje tillfälle ska sättas så nära marknadsvärdet som möjligt med avdrag för den rabatt som kan krävas för att uppnå intresse för teckning.

Kommande rapporteringstillfällen

• Delårsrapport januari – juni 2015                                       9 juli 2015
  • Delårsrapport januari – september 2015                  22 oktober 2015
  • Bokslutskommuniké 2015                                          8 februari 2016

• Magnus Björn, CEO,

Informationen är sådan som AGES Industri AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 7 maj 2015 kl 17:30.

AGES erbjuder gjutning, bearbetning och montering av kvalificerade precisionskomponenter i större serier, AGES nettoomsättning uppgår till ca 750 MSEK och koncernen har i dag 450 medarbetare.

AGES B-aktier är noterade på Firsth North Premier under kortnamnet AGES B och företagets Certified Advisor är Remium Nordic AB.