agood company lanserar innovativ hybridflaska tillverkad av återvunnet stål

Report this content

Svenska agood company presenterar sin senaste innovation inom hållbara vardagsprodukter: Hybrid Bottle. En hybridflaska tillverkad av återvunnet rostfritt stål som uppgraderar vätskeintaget i vardagen där locket på flaskan enkelt kan förvandlas till en mugg. Flaskan är inte bara praktisk utan bidrar även till att minska CO2-utsläppen och främja en mer hållbar livsstil - en klunk i taget.

Hybrid Bottle är med sin 2-in-1 funktion designad för att förenkla vardagen - till exempel genom att flasklocket även kan användas som mugg. Flaskan är tillverkad av rostfritt, återvunnet stål och har en stilren design. För varje flaska som säljs så donerar också agood company upp till 500 liter rent vatten i syfte att stoppa vattenkrisen  genom agood foundation till Charity: water.

– Hybrid Bottle uppkom ur idén att skapa den ultimata dryckespartnern utan att tumma på design, funktion eller hållbarhet. Tre år senare är vi i mål, och stolta över att presentera en hybridflaska tillverkad av återvunnet rostfritt stål. Det är en av de enklaste metallerna att återvinna. Det förlorar nämligen inte några egenskaper efter återvinning, vilket gör det till ett hållbart och pålitligt material för flera ändamål. Hybrid Bottle är en flaska som, i jämförelse med om samma produkt skulle tillverkas av nytt stål, endast bidrar till en femtedel av koldioxidutsläppet, säger Tom Howard, Director of Product på agood company.

Om Hybrid Bottle

• Tillverkad av återvunnet rostfritt stål samt BPA- och PVC-fri
  • Diskmaskinssäker - enkel att rengöra.
  • Anpassat för både värme och kyla - håller drycker kalla i upp till 48 timmar och varma i upp till 20 timmar.
  • För varje flaska som säljs donerar agood company upp till 500 liter rent, färskt vatten till Charity: water.
  • Finns tillgänglig i färgerna vit, svart och rostfritt stål.

Hybrid Bottle finns att köpa på agood.com från och med 1 juni. Pris från 399 SEK.

För mer information, vänligen kontakta:
Daphna Zacharias, presskontakt Adersten&Norlin
daphna@aderstennorlin.com
tel +46 (0) 76 005 49 61

Om agood company:
Svenska agood company tar strid mot vardagsprodukter som skadar vår planet genom att ersätta plast med växter och återanvända material som annars skulle riskera att gå till spillo. Bolagets vision är att vara transparenta i allt de gör - från material till försäljning. För varje produkt som agood company tar fram redovisar de miljöpåverkan och uppmuntrar kunderna att förstå tillverkningsprocessen från början till slut. Läs mer om agood company på agood.com

Taggar:

Snabbfakta