agood company och Emilia de Poret i exklusivt samarbete: Vill uppmuntra till medveten konsumtion

Report this content

Svenska agood company presenterar nu ett nytt samarbete med modeentreprenören Emilia de Poret i form av 100% cirkulära mobilskal. Kollektionen lanseras den 8 februari och består av två stycken mobilskal, ett av återvunnen plast och det andra av linfrö och hampa. Mobilskalen från agood company är dessutom de enda 100% cirkulära mobilskalen på den svenska marknaden.

Samarbetet mellan agood company och Emilia de Poret tar avstamp i en gemensam drivkraft för hållbar konsumtion. Syftet är att inspirera och uppmuntra konsumenter till att göra mer medvetna val - något agood company arbetat aktivt med sedan bolaget grundades 2018.

Jag har följt agood company länge och är otroligt imponerad av deras resa och gillar teamet bakom. Det är ett smart, kreativt och innovativt bolag. En förebild i branschen som jag är superstolt över att samarbeta med, säger Emilia de Poret.

agood company arbetar för hållbarhet, transparens och innovation genom att erbjuda vardagsprodukter som är bra för både människor och planeten. I samarbetet med Emilia de Poret har det därför varit viktigt att utöver designen parallellt också lägga stor vikt på allt från tillverkningsprocess till materialval.

Det har varit både roligt och givande att samarbeta med en stor modeentreprenör som Emilia. Hon har varit involverad från ax till limpa, inklusive att besöka fabriken och se när materialen återvinns och produkterna tillverkas. Tillsammans har vi tagit fram en accessoar som man använder varje dag utan att kompromissa med varken design, kvalitet eller hållbarhet, säger Anders Ankarlid, Product Development Lead & Co-Founder på agood company.

Det transparenta mobilskalet EverLOVE är tillverkat av återvunnen plast - mer specifikt från godislådor från COOP och dricksglas från svenska skolor. Det svarta mobilskalet TrueLOVE är tillverkat av linfrö och hampa och är 100% plastfritt. Emilia har varit delaktig i varje steg i processen - från designidé till produktion. Designen i sig består av Emilias signaturhjärta, som hon har tatuerad på handleden och som bär stor betydelse för modeentreprenören.

Jag ville ta fram ett stilrent mobilskal med ett kärleksfullt budskap. Det lilla hjärtat är en exakt kopia av min tatuering på höger handled, ritat av min man. Hjärtat är även inspirerat av min podcast “In Bed With Emillia” som handlar om kärlek, sex och relationer, säger Emilia de Poret.

EverLOVE och TrueLOVE finns att köpa på agood.com till och med den 29 februari och kostar 395 SEK/styck.

Om produkterna

• EverLOVE - Grundad på bolagets transparenta skal CLRPRTCT och har en kristallklar, stilren design. Det är tillverkat av 100% återvunnen plast från godislådor från COOP och dricksglas från svenska skolor.
  • TrueLOVE - Grundad på bolagets plantbaserade skal PLNTPRTCT. Ett 100% plastfritt svart skal tillverkat av linfrö och hampa.
  • "Buy good, do good" - Varje sålt mobilskal resulterar i en donation till Malala Fund, som arbetar för flickors utbildning. Målet är att erbjuda 3 års utbildning för minst 10,000 flickor.
  • Producerad i Sverige - Hela produktionsprocessen, inklusive tillverkning, återvinning och återanvändning, sker i Sverige

För mer information eller pressprov, vänligen kontakta:

Daphna Zacharias, presskontakt Adersten&Norlin
daphna@aderstennorlin.com
tel +46 (0) 76 005 49 61

Om agood company:
Svenska agood company tar strid mot vardagsprodukter som skadar vår planet genom att ersätta plast med växter och återanvända material som annars skulle riskera att gå till spillo. Bolagets vision är att vara transparenta i allt de gör - från material till försäljning. För varje produkt som agood company tar fram redovisar de miljöpåverkan och uppmuntrar kunderna att förstå tillverkningsprocessen från början till slut. Läs mer om agood company på agood.com

Snabbfakta

Svenska agood company presenterar ett nytt samarbete med modeentreprenören Emilia de Poret i form av 100% cirkulära mobilskal. Kollektionen lanseras den 8 februari och består av två stycken mobilskal, ett av återvunnen plast och det andra av linfrö och hampa. Mobilskalen från agood company är dessutom de enda 100% cirkulära mobilskalen på den svenska marknaden.