Världens första transparenta mobilskal - av gamla godislådor

Report this content

agood company, som tidigare revolutionerat marknaden med sina mobilskal gjort på linfrö och hampa, lanserar nu världens första 100% återvunna transparenta skal, CLRPRTCT™. Det genomskinliga skalet är tillverkat av återvunna godislådor från Coop och dricksglas från svenska skolor. Ett mobilskal som skyddar både mobilen och planeten, designat för att passa Apples senaste tillskott iPhone 15.

Svenska agood company arbetar för innovation, hållbarhet och transparens genom att ta fram vardagsprodukter som är bra för både människor och planeten. Bolaget utmanar nu återigen industrin med sin nya innovation CLRPRTCT™, ett svensktillverkat mobilskal som dessutom är gjort på återvunnen plast från Sverige.

Varje år tillverkas cirka 1 miljard plastskal i världen. När vi tog fram vårt transparenta skal var vi därför måna om att kunna utlova samma låga koldioxidpåverkan som våra växtbaserade mobilskal, som vi är övertygade om är de mest hållbara på marknaden. Vi är därför väldigt stolta över att kunna lansera en produkt som inte kompromissar med våra värderingar och där vi, likt för våra växtbaserade skal, kan tillverka 470 mobilskal i Sverige för samma CO2-utsläpp som ett plastskal från Kina. Dessutom får man allt man förväntar sig i ett genomskinligt skal med en stilren och kristallklar design och ett fallskydd på 2 meter, säger Anders Ankarlid, Co-founder & Product Development Lead på agood company.

Ett av grundkraven som fanns när CLRPRTCT™ togs fram var att det inte bara skulle vara en produkt framtagen av återvunnet material och som aldrig får hamna på en soptipp, den måste passa in i bolagets cirkulära system agood loop. Genom systemet kan man skicka tillbaka sina gamla produkter, som agood company sedan återvinner och återanvänder för att skapa nya skal - om och om igen.

Om CLRPRTCT™

• 100% cirkulärt - Clear Case är gjord på 100% återvunnet material - svenska dricksglas från skolor och godislådor från COOP för att vara exakt.
  • Det bättre valet - agood company kan tillverka 470 CLRPRTCT™-skal i Sverige för samma Co2-utsläpp som ett plastskal från Kina.
  • 2 meters fallskydd
  • “Buy good, do good” - Varje mobilskal som säljs innebär en donation till Malala Fund - en internationell, ideell organisation som arbetar för flickors utbildning. Målet är att genom detta erbjuda 3 års utbildning för 10 000 flickor.
  • Glasklar design - Kristallklar genomskinlighet och stilren design med integrerade knappar och avtagbar, och cirkulär, MagSafe-ring. Skalet har även en så kallad anti-yellowing egenskap, som förhindrar den transparenta plasten att bli gul över tid.
  • Producerad i Sverige - Alla mobilskal från agood company produceras och återvinns.

CLRPRTCT™ finns att köpa på agood.com och kostar 300 SEK.

För mer information, vänligen kontakta:
Daphna Zacharias, presskontakt Adersten&Norlin
daphna@aderstennorlin.com
tel +46 (0) 76 005 49 61

Om agood company:
Svenska agood company tar strid mot vardagsprodukter som skadar vår planet genom att ersätta plast med växter och återanvända material som annars skulle riskera att gå till spillo. Bolagets vision är att vara transparenta i allt de gör - från material till försäljning. För varje produkt som agood company tar fram redovisar de miljöpåverkan och uppmuntrar kunderna att förstå tillverkningsprocessen från början till slut. Läs mer om agood company på agood.com

Taggar:

Snabbfakta