Agria + Nord DDB i samarbete för bättre kattliv

I dag börjar Sveriges största kattkampanj rulla i breda medier. Förutom att lansera den nya kattprodukten Agria Katt Extra ska kampanjen bidra till att öka katternas status och trygghet. Något som kattälskaren Niklas Strömstedt ställer sig bakom och skämmer bort sin katt med ett inte helt uppskattat gitarrnummer. Kampanjen är ett samarbete mellan Agria och Nord DDB.

- Med den nya produkten Agria Katt Extra tar vi tillfället i akt att paketera innehållet med flera nya kattvänliga tjänster men också att förnya kommunikationen. Det självklara målet är både att öka försäkringsgraden för katter och att lyfta katternas status, säger Charlotte Funck Ekelund som är marknads- och kommunikationschef på Agria.

Budskapet att skämma bort sin katt lite extra löper som en röd tråd genom kampanjen. Att sätta katterna i centrum och sträva efter ett bättre kattliv är något som artisten Niklas Strömstedt står bakom. Niklas är kattägare och drev tidigare instagramkontot tillsammans med katten Kerstin.

- För mig är det viktigt att vara med och öka katternas status. Det upplever jag att Agrias kampanj bidrar till, säger Niklas Strömstedt som medverkar i kampanjen.

Kampanjen rullar från 3 april och kommer synas i breda medier som tv, radio, poddar, OOH, DOOH, sociala medier, print och via samarbete med influencers. PR-delen för kampanjen handlar om att skapa fler tillfällen att fira och skämma bort sin katt under året. Med hjälp av Agrias nya namnsdagskalender får de vanligaste kattnamnen en helt egen namnsdag. Kattnamnen bygger på underlag från Agrias kunddata.

- Som vanligt är det skojigt, men också spännande att filma med djur. Den här gången var alla fyrbenta var riktiga stjärnor med erfarenhet från rampljuset. De skämdes bort med både gos och godis och verkade gilla uppmärksamheten, säger Charlotte Funck Ekelund.

Projektgrupp hos Agria: Mikaela Tonneman, Fredrik Åström, Elias Larsson, Sara Berg, Linnea Modig Blåder. PR: Pernilla Melander.

Projektgrupp på Nord DDB:

Art Director: Fredrik Simonsson

Art Director: Patrik Pagréus